2020. november 12. | 16:03

Nagyon hatékony gyorstöltéssel és harmadik fokozatú önvezető technológiával.

A BMW a #NextGen elnevezésű rendezvénysorozatának keretein belül mutatta be az iX névre keresztelt, tisztán elektromos SAV modellt, amelynek egyébként volt egy koncepció elődje is, amit még 2018-ban mutattak be, iNEXT néven. A német márka elmondása alapján ez a modell az új, jövőbe mutató technológiáik zászlóshajója, amit a BMW i divíziója fog továbbfejleszteni. Ez a modell egy teljesen új architektúrára épül, amelyre később számos típust terveznek majd.

„A BMW Group folyamatosan arra törekszik, hogy újraalkossa önmagát. Ez vállalati stratégiánk központi eleme, amelyet a BMW iX extrém koncentrált formában testesíti meg” – fogalmazott Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.

Az autó mind a formatervezés, az automatizált járművezetés, az intelligens járműkapcsolati megoldások és az elektromos mobilitás, mind pedig a digitális szolgáltatások terén innovatív jövevény. Erőforrása az eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja lesz, amelyben 370 kW, azaz 500 lóerő összpontosul a két elektromotorban. Az autó kevesebb mint 5 másodperc alatt eléri álló helyzetből a 100 km/órás sebességet. Ami különlegessé teszi, az a fogyasztása, hiszen a WLTP szerint a BMW iX 100 kilométeren kevesebb mint 21 kWh energiafogysztásra képes az előzetes tesztek szerint. Egy teljes töltéssel pedig 600 kilométer tisztán elektromos utat tesz meg.

A BMW iX járműtöltő technológiája akár 200 kW-os gyorstöltést is lehetővé tesz. Ezzel a modell nagyfeszültségű akkumulátora 40 perc alatt feltölthető 10 százalékos töltöttségi szintről 80 százalékosra, egy tíz perces gyorstöltés pedig több mint 120 kilométerre elegendő energiával látja el az autót.

A formaterv meglehetősen innovatív és egyedi. A hűtőrács most is borzasztó méreteket ölt, mivel mögé tudták csak elrejteni a rengeteg kamerát, radart és érzékelőt, amelyek az autóban megjelenő hármas szintű önvezető funkcióhoz szükségesek. A méretek egészen érdekesen lettek kialakítva, hiszen míg hossza akkora, mint az X5 modellé, magassága X6, a kerékméretei pedig az X7-hez passzolnak. Még az elején lévő BMW embléma is hasznos célt szolgál, mivel azt felnyitva ott lehet utántölteni a szélvédőmosó folyadékot. Ez azért is van, mert a motorháztetőt csak szervizben lehet felnyitni, azon belül dolga a felhasználónak nincs.

Az utastér ezzel szemben inkább a kényelemre és az egyszerűségre törekszik. Leglátványosabb újítása a hatszögletű kormány, ami mögött egy 12,3 colos műszerfali egység, mellette pedig egy 14,9 colos központi érintőképernyős kijelző található. Hagyományos gombok alig kaptak helyet. De ezek mellett pluszban rendelhetők ülésbe integrált hangszórók is.

Az autó minden eddiginél több adatot állít elő, mindezt annak érdekében, hogy a vezetés élménye és a biztonságos kényelem a legjobb legyen. Azt egyelőre nem tudni, hogy milyen árban fogja adni a BMW, a forgalmazás pedig majd 2021 novemberében veheti kezdetét.

Amennyiben érdekelnek a BMW 2020-as modelljei, nézd meg alábbi tesztünket! Ha nem indul a videó, megnézheted az Alapjárat YouTube csatornáján.