1. Chevrolet LS1

Az LS1 motor a ma ismert LS motorcsalád ősatyja. Először a C5 Corvettben mutatták be, 5,7 literes lökettérfogatához 345 lóerő és 570 Nm nyomaték párosult.

Chevrolet LS1 motor

Magyarországon közel sem olyan felkapott ez a motor, mint szülőhazájában, de ennyi rajongó mellett mi sem mehetünk el szó nélkül mellette. Gyárilag az ötödik generációs Corvette-eket szerelték az LS1 motorral, de a laza amerikai szabályozásnak köszönhetően, rengeteg más típusban is megtalálható a tengerentúlon, még japán autókban is.

Chevrolette Corvette C5

  • Hengerűrtartalom: 5665 ccm
  • Nyomaték: 365 Nm
  • Teljesítmény: 350 LE
  • Motor elrendezés: V8 szívó benzinmotor

2. Mitsubishi 4G63

A 4G63 leginkább a turbós változata miatt lett ismert, amely az Evo modelleket a IX. generációig hajtotta. Az első széria 247 lóerőt tudott kipréselni, míg az utolsók már 290 ló feletti teljesítménnyel bírtak.

Mitsubishi 4G63
A rengeteg tuningolási lehetőség miatt elég ritkán találkozhatsz gyári motortérrel

Sok magyar választja a Lancer Evo valamely szériáját hobbiautónak. Péntek esténként feltűnően megugrik a számuk budapesti éjszakában.

Mitsubishi Lancer EVO

  • Hengerűrtartalom: 1997 ccm
  • Nyomaték: 370 Nm
  • Teljesítmény: 247 - 290 LE
  • Motor elrendezés: Soros 4 hengeres turbó benzinmotor

3. Nissan VQ35DE

A VQ név mára már egyet jelent a Z szériával, itt sincs ez másképp. Ezeket a 350Z motorterébe rejtették. A magas fordulatszám-tartománynak köszönhetően a motor 300 lóerő leadására volt képes. Ezek mellé gyönyörű, jellegzetes hang párosult.

Nissan VQ35DE

Számos autóépítésnél felhasználják a 350Z motorját, népszerűnek mondható, főleg japános körökben.

Nissan 350Z
A "Z" sorozat 5.generációja korának egyik legszebb autója volt.

  • Hengerűrtartalom: 3498 ccm
  • Nyomaték: 352 Nm
  • Teljesítmény: 283 LE
  • Motor elrendezés: V6 szívó benzinmotor

4. Toyota 4A-GE

A 4A motor a 3A alapjaira épült, azonban nagyobb furattal a magas fordulatszám-tartomány érdekében, így a 16 szelepes 7600-as fordulaton 128 lóerő leadására volt képes. Az igazán ritka, japán belpiacos, 20 szelepes változat 151 lóerőt is tudott. A mára legendává vált Toyota AE86-okat is ezzel szerelték.

Toyota 4A-GE
A kis köbcenti ellenére egy remek motor, rengeteg utólagos módosítási lehetőséggel

Toyota AE86
A drift ősatyja, Keiichi Tsuchiya is ezzel a típussal lett ismert.

  • Hengerűrtartalom: 1587 ccm
  • Nyomaték: 148 Nm
  • Teljesítmény: 115-140 LE
  • Motor elrendezés: Soros 4 hengeres szívó benzinmotor

5. Volkswagen VR6

Igazán egyedülálló fejlesztés. Rövidebb, mint egy sorhat, viszont keskenyebb egy klasszikus V6-nál. Hat henger egy okos, kompakt csomagolásban, ahol a két hengersor 15 fokos szögben áll. Éppen ezért rengeteg modellben megtalálható, például Passat CC, Golf vagy akár egy Seat Leon.

Itthon a legsűrűbben, az MK2-es, MK3-as Golfokban találkozhatsz az utólag beszerelt VR6-os motor 2,8-as verziójával.

Volkswagen VR6

A motor alapjai a mai napig változatlanok. Szinte csak a méretükben különböznek a mai VR6-ok az első verzióktól.

Volkswagen CC VR6

  • Hengerűrtartalom: 2792 - 3598 ccm
  • Nyomaték: 235 – 350 Nm
  • Teljesítmény: 138 – 300 LE
  • Motor elrendezés: Szűk hengerszögű V6 szívó benzinmotor

6. Koenigsegg V8 Twin-Turbo

A Koenigsegg-gyár ezen motorjának az elődje egy duplakompresszoros, gyengébb kivitel. Ezt a változatot az Agerában mutatták be, ám legerősebb változata a One:1-ben található, 1350 lóerőig húzva, etanol üzemmel.

Koenigsegg V8 Twin-Turbo
A hozzáférhetetlen mérnöki csoda.

Koenigsegg
Az átlagos halandók számára a Koenigsegg csak egy poszter, háttérkép, vagy kiállítási tárgy

  • Hengerűrtartalom: 5000 ccm
  • Nyomaték: 1200 Nm
  • Teljesítmény: 927 – 1140 LE
  • Motor elrendezés: Duplaturbós V8 benzinmotor

7. Audi 5.2 V10

Az Audi viszonylag régóta gyártja ezt a motort. Lamborghinikben és Audikban egyaránt felhasználják, 527-től egészen 610 lóerőig. Egészen 8000-es fordulatig húz, érdekesség, hogy a Dodge Viper mellett ez az egyetlen ma is gyártásban lévő V10.

Lamborghini V10
A látszat csal, de az áttervezett hengerfej ellenére ugyanaz az Audi motor dolgozik a Gallardo modellekben, mint a V10-es Audikban

Audi 5.2 V10
Ez a motor az Audi csomagolásában képes bármilyen családi limuzint/kombit egy sportautó menetteljesítményével felruházni.

  • Hengerűrtartalom: 5204 ccm
  • Nyomaték: 560 Nm
  • Teljesítmény: 527 – 610 LE
  • Motor elrendezés: V10 szívó benzinmotor

8. BMW S54B32

A BMW név szinte már szinonimája a tökéletes hathengeres motoroknak. Az S54 még ezek közül is kimagaslik. A 3,2 literes motort az E46 M3 szériába szerelték, literenként 100 ló feletti teljesítménnyel, az óra pedig 8000 fölé is beforgott. Megtalálható volt még Z3M, Z4M szériákban és a Wiesmann Roadster MF3-ban is.

BMW S54B32
Sokan ezt az erőforrást tartják a legjobban sikerült BMW motornak...

BMW E46
...épp ahogy az E46 M3-at az egyik legszebb BMW-nek.

  • Hengerűrtartalom: 3246 ccm
  • Nyomaték: 365 Nm
  • Teljesítmény: 343 LE
  • Motor elrendezés: Soros 6 hengeres szívó benzinmotor