8 motor, amit minden autó rajongó imád

Közzétéve:
2017-01-17, 09:00

Gondolkodtál valaha, mi lehet a legjobb autókba szerelt motor? Most megmutatjuk a mi 8 kedvenc erőforrásunkat, amik garantáltan mosolyt csalnak bárki arcára!

1. Chevrolet LS1

Az LS1 motor a ma ismert LS motorcsalád ősatyja. Először a C5 Corvettben mutatták be, mint az első harmadik generációs small block motort. 5.7 literes lökettérfogatához 345 lóerő és 570 nm nyomaték párosult.

Chevrolet LS1 motor

Magyarországon közel sem olyan felkapott ez a motor mint szülőhazájában, de ennyi rajongó mellett mi sem mehetünk el szó nélkül mellette. Gyárilag az ötödik generációs Corvette-eket szerelték az LS1-el, de a laza amerikai szabályozásnak köszönhetően, rengeteg más típusban is megtalálható a tengerentúlon, még japán autókban is.

Chevrolette Corvette C5

  • Hengerűrtartalom: 5 665 ccm
  • Nyomaték: 365 Nm
  • Teljesítmény: 350 LE
  • Motor elrendezés: V8 szívó benzinmotor

2. Mitsubishi 4G63

A 4G63 leginkább a turbós változata miatt lett ismert, amely az Evokat a IX. generációig hajtotta. Az első széria 247 lóerőt tudott kipréselni, míg az utolsók már 290 ló feletti teljesítménnyel bírtak.

Mitsubishi 4G63
A rengeteg tuning lehetőség miatt elég ritkán találkozhatsz gyári motortérrel

Sok tehetősebb magyar adrenalin függő választja a Lancer Evo valamely szériáját hobbiautónak. Péntek esténként feltűnően megugrik a számuk budapesti éjszakában.

Mitsubishi Lancer EVO

  • Hengerűrtartalom: 1 997 ccm
  • Nyomaték: 370 Nm
  • Teljesítmény: 247 - 290 LE
  • Motor elrendezés: Soros 4 hengeres turbó benzinmotor

3. Nissan VQ35DE

A VQ név mára már egyet jelent a Z szériával, itt sincs ez másképp. Ezeket a 350z motorterébe rejtették. A magas fordulatszám tartománynak köszönhetően a motor 300 lóerő leadására volt képes. Ezek mellé gyönyörű, jellegzetes hang párosult.

Nissan VQ35DE

Számos autóépítésnél felhasználják a 350z motorját, többek közt a 2012-es Speedhunters Awards verseny Builder of the Year kategóriájának győztes autójában, a magyar "Hangyász"-ban is ez a szív dobog pár változtatással.

Nissan 350Z
A "Z" sorozat 5.generációja korának egyik legszebb autója volt.

  • Hengerűrtartalom: 3 498 ccm
  • Nyomaték: 352 Nm
  • Teljesítmény: 283 LE
  • Motor elrendezés: V6 szívó benzinmotor

4. Toyota 4A-GE

A 4A motor a 3A alapjaira épült, azonban nagyobb furattal a magas fordulatszám tartomány érdekében. Így a 16 szelepes 7600-as fordulaton 128 lóerő leadására volt képes. Az igazán ritka, japán belpiacos, 20 szelepes változat 151 lóerőt is tudott. A mára legendává vált Toyota AE86-okat is ezzel szerelték.

Toyota 4A-GE
A kis ccm ellenére egy remek motor, rengeteg utólagos módosítási lehetőséggel

Toyota AE86
A drift ősatyja, Keiichi Tsuchiya is ezzel a típussal lett ismert.

  • Hengerűrtartalom: 1 587 ccm
  • Nyomaték: 148 Nm
  • Teljesítmény: 115-140 LE
  • Motor elrendezés: Soros 4 hengeres szívó benzinmotor

5. Volkswagen VR6

Igazán egyedülálló fejlesztés. Rövidebb, mint egy sorhat, viszont keskenyebb egy klasszikus V6-nál. Hat henger egy okos, kompakt csomagolásban, ahol a két hengersor 15 fokos szögben álltak. Éppen ezért rengeteg modellben megtalálható, ld. Beetle, Passat CC, Golf, vagy akár egy Seat Leon.

Itthon a legsűrűbben, az mk2-es, mk3-as Golfokban találkozhatsz utólag beszerelt VR6-os motor 2.8-as verziójával.

Volkswagen VR6

A motor alapjai a mai napig változatlanok. Szinte csak a méretükben különböznek a mai VR6-ok az első verzióktól.

Volkswagen CC VR6

  • Hengerűrtartalom: 2 792 - 3 598 ccm
  • Nyomaték: 235 – 350 Nm
  • Teljesítmény: 138 – 300 LE
  • Motor elrendezés: Szűk hengerszögű V6 szívó benzinmotor

6. Koenigsegg V8 Twin-Turbo

A Koenigsegg-gyár egyetlen jelenleg gyártásban lévő motorja. Az elődje egy duplakompresszoros, gyengébb motor. Ezt a változatot az Agerában mutatták be, ám legerősebb változata a One:1-ben található, 1350 lóerőig húzva, etanol üzemmel.

Koenigsegg V8 Twin-Turbo
A hozzáférhetetlen mérnöki csoda.

Koenigsegg
Az átlagos halandók számára a Koenigsegg csak egy poszter, háttérkép, vagy kiállítási tárgy

  • Hengerűrtartalom: 5000 ccm
  • Nyomaték: 1200 Nm
  • Teljesítmény: 927 – 1 140 LE
  • Motor elrendezés: Duplaturbós V8 benzinmotor

7. Audi 5.2 V10

Az Audi viszonylag régóta gyártja ezt a motort. Lamborghinikben és Audikban egyaránt felhasználják, 527-től egészen 610 lóerőig. Egészen 8000-es fordulatig húz. Érdekesség, hogy a Dodge Viper mellett ez az egyetlen ma is gyártásban lévő V10.

Lamborghini V10
A látszat csal, de az áttervezett hengerfej ellenére ugyanaz az Audi motor dolgozik a Gallardo-kban mint a V10-es Audikban

Audi 5.2 V10
Ez a motor az Audi csomagolásában képes bármilyen családi limuzint/kombit egy sportautó menetteljesítményével felruházni.

  • Hengerűrtartalom: 5 204 ccm
  • Nyomaték: 560 Nm
  • Teljesítmény: 527 – 610 LE
  • Motor elrendezés: V10 szívó benzinmotor

8. BMW S54B32

A BMW név szinte már szinonimája a tökéletes hathengeres motoroknak. Az S54 még ezek közül is kimagaslik. A 3,2 literes motort az E46 M3 szériába szerelték, literenként 100 ló feletti teljesítménnyel, az óra pedig 8000 fölé is beforgott. Megtalálható volt még Z3M, Z4M szériákban és a Wiesmann Roadster MF3-ban is.

BMW S54B32
Sokan ezt az erőforrást tartják a legjobban sikerült BMW motornak...

BMW E46
...épp ahogy az E46 M3-at az egyik legszebb BMW-nek.

  • Hengerűrtartalom: 3 246 ccm
  • Nyomaték: 365 Nm
  • Teljesítmény: 343 LE
  • Motor elrendezés: Soros 6 hengeres szívó benzinmotor

Kapcsolódó írások

Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja