A ’90-es évek álomautója – V10-es Dodge Viper GTS tuning

Közzétéve:
2018-09-07, 15:44

Mi a klasszikus pimpelés kezdő receptje? Végy egy tetszőleges verdát, csapj alá ordas nagy felniket, majd dobd a hasát a padlóra

A meglepő nem is az, hogy egy eleve kemény sportautót valaki tuningolni kezd, hanem hogy egy amerikai típust egy lengyel fanatikus alakít át. Így történt ez Sebastian Polit esetében, aki elmondása szerint régi álmát valósította meg azzal, hogy megvásárolta ezt a járművet. A Viper-tuning nem újkeletű dolog, ám ő a többséggel ellentétben a kemény irányvonalat képviseli.

Sebastian Polit Dodge Viper GTS tuning, elölről.

„Mivel a ’90-es évek gyermeke vagyok, ezért a Ferrari F40 és a Dodge Viper volt a két kedvencem. Az F40 piszkosul drága, ahhoz képest a Viper egy „ésszerű” döntésnek bizonyult, így inkább azt vettem.” – mondta Sebastian.

Amerikában sem látni minden sarkon Vipert GTS-t, akkor el lehet képzelni milyen ritka Európában, azon belül is Lengyelországban. Ám csodák csodája, Sebastian talált magának egyet az országban, és szorgos győzködés után rávette akkori gazdáját, hogy adja el neki. Egészen szürreális élmény lehet megvásárolni és átalakítani egy olyan álomautót, melyet akkor látsz először testközelből életedben. Itt pont ez volt a szituáció, mely még inkább hangsúlyozza, milyen érzelmi szálak kötik őt ehhez a típushoz.

Sebastian Polit Dodge Viper GTS tuning, hátulról.

Ezekhez a kocsikhoz nem egyszerű cuccokat találni, olykor a legalapvetőbb alkatrészekért is hosszú heteken át lehet kutakodni. Meg kell találni a megfelelő forrásokat, hiszen Európában nem kifejezetten akadálymentes az amcsi autók felszereléseinek megvásárlása.

A bódé porig ültetésében a BC Racing csapata segített neki, hiszen egyedi elemeket is tartalmaz a futómű. Nem levegős rendszer van alatta, hanem a gátlókkal összeépített és egyben lerövidített rugók kerültek az autóba. Mindezt annak érdekében, hogy a Dodge fűnyíró magasságban terpeszthessen. A gumi szilenteket poliuretán darabokra cserélte, hogy még feszesebb legyen a futómű. A kerekek a Rotiformtól érkeztek, elöl 285/30/R19-es, hátul pedig 345/25/R20-s gumikkal. Azért a 345/25-ös papucsokkal már lehet kenni neki, nem?

Sebastian Polit Dodge Viper GTS tuning, oldalról.

Amikor van egy 8.0 literes V10-esed, akkor nem feltétlenül fordul meg a fejedben, hogy az a nagyjából 500 lóerő nem kielégítő, kicsit húzni kéne még rajta. A lengyel kollega is épp csak hozzányúlt a dolgokhoz, és betett egy egyedi sport-kipufogórendszert, nehogy csendes legyen a ménes. Az autó belterében viszont kevés dolog maradt érintetlenül. Bőrrel és alcantarával húztak be mindent, a fekete anyagokhoz fehér varrást használtak. A gyári kormány helyére pedig egy Momo sportkormány került.

Sebastian elmondása szerint még nincs kész az autó, szeretne még egy-két módosítást elvégezni rajta. A listán szerepelnek többek közt még nagyobb kerekek, a nagyobb teljesítményű fékrendszer és egy bukókeret beszerelése is.

Sebastian Polit Dodge Viper GTS tuning beltere.

Forrás:

További autós hírek

Megdöbbentő Facebook poszt és YouTube videó került ki az Internetre a tegnapi napon, amire olvasónk hívta fel a figyelmünket. Egy…

A megyei katasztrófavédelem tájékoztatása szerint szombat kora délután baleset történt Eger és Kerecsend között. Három személyautó érintett a balesetben. A…

A koszos autó elég lehangoló látvány. A tél bekövetkeztével pedig egyre több olyan autót látni az utakon, amit belep a…

A nagycsaládosok részére autóvásárláshoz biztosított állami támogatás jelentős zavart okozott az autókereskedői és az autóvásárlói körökben is – írja az…

Egy kamionról leszakadt pótkerék okozhatott volna tragédiát Nagyorosziban, miután a hatalmas gumi egyenesen a buszmegállóban várakozó nagypapa és két unokája…

Kapcsolódó írások

1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki
1970-es Pontiac Trans Am tuning elölről
2018. november 30.
Ez az 1970-es Trans Am már csak nyomokban hasonlít arra, ahogy a gyártósorról legurult
1970 Plymouth Superbird, szürke, oldalnézet, jobbról
2018. november 07.
A NASCAR 1970-es évadja alkalmával a Plymouth bemutatta legendás típusát, a Superbirdöt
1978 Ford Fairmont, oldalnézet, jobbról
2018. november 06.
A történelem során számos villogós autó segítette az amerikai zsaruk hajszáját. Most megtudhatod, hogy a Ford Crown Victoria és a Hudson Hornet mellett melyik típusok voltak az USA történetének legmenőbb rendőrautói