2022. augusztus 01. | 15:20

A megújuló energiaforrásból származó dízel növelheti a motorteljesítményt is.

A Toyota bejelentette, hogy 2023 elejétől a Land Cruiser és Hilux modelljei Európában is kompatibilisek lesznek a HVO100 nevű üzemanyaggal, amely Hidrokezelt Növényi Olajat jelent és 100 százalékban megújuló forrásból származó dízelolajat takar.

A Land Cruiser SUV és a Hilux pickup a Stellantis-alapú Proace-modellcsaládhoz csatlakozik majd, amely már most tudja ezt az üzemanyagot használni. A növényi olajból vagy használt sütőolajból származó üzemanyagot az európai standardok a paraffinos házolaj mellé sorolják, holott a HVO100 sokkal magasabb cetánszámú és kevesebb foszfortartalmú.

Ahhoz, hogy a Toyota motorok képesek legyenek befogadni ezt az üzemanyagot, a gyártó a befecskendező rendszert alakította át. Szerintük a HVO100 használata nem igényel semmilyen változtatást a tulajdonosok részéről, csupán a motor teljesítményén látszik majd meg, de a Toyota nem tisztázta a pontos adatokat.

A jelenlegi üzemanyag-ellátási problémák miatt jogosan merül fel a kérdés, mégis honnan jön ez az új üzemanyag. Európában nagyjából 1000 cső futtatja a HVO100-at Belgiumon, Hollandián, Dánián és az északi államokon keresztül. A Toyota azt reméli, a váltás hatására a jelenlegi 4 millió tonnás évi gyártás 15 és fél millióra növekedhet 2030-ra.

Az elektromossági stratégiája mellett a Toyota és más japán márkák aktív kutatást végeztek az alternatív üzemanyagok területén a belső égésű motorok életben tartása érdekében. A gyártó versenyautókkal is tesztel, amelyeket hidrogén-, valamint karbonsemleges üzemanyaggal hajtanak. Ha a kísérletek sikeresek, a jövőben a személyautók számára is elérhetővé válhatnak ezek az üzemanyagok is.

CarScoops

Nyitókép: Toyota