Az Ecurie Ecosse újra álmodta az 1969-es Jaguar XJ13-at

Közzétéve:
2019-07-25, 10:28

Ecurie Ecosse LM69 egy új szuperautó, amiben a hatvanas évek technikáját használták.

Az Ecurie Ecosse egy skót versenyistálló, ami az 50-es évektől kezdve működik, a 60-as években pedig jó kapcsolatot ápolt a Jaguar versenyrészlegével. Utóbbi megépítette az XJ13-as prototípust, amivel a Le Mans-i 24 óráson indultak volna, de sosem tették. Viszont a cégen belüli változások és a szabályváltozások miatt sosem állhatott fel a rajtrácsra az autó.

Ekkor úgy gondolták, hogy össze kéne fogni az Ecurie Ecosse nevű skót versenyistállóval ,akik egyből láttak potenciált az elkészült XJ13-ban. A tervek szerint 1969-re felkészítették volna az endurance megmérettetésre, azonban anyagi gondok miatt meghiúsult a projekt.

Ecurie Ecosse LM69 hátulról

Azóta eltelt 50 év és még mindig megvan a skót istállónál az egyetlen prototípus, a jeles jubileum alkalmával pedig leporolták azt. Sőt LM69 néven egy 25 darabos szériát készítenek, amely teljes mértékben megfelel az 1969-es FIA homologizációnak.

Ez elővetíti azt, hogy csak korabeli műszaki megoldásokkal szerelik fel a műanyag és üvegszálas karosszériával rendelkező autót, amely nem csak technikára, de megjelenésre sem változott sokat a fél évszázaddal korábbi modellhez képest, amit Malcolm Sayer tervezett. A szakemberek tiszteletben tartják az adott időszakot és technikát, de nem az XJ13 pontos mását akarják elkészíteni.

Az Ecurie Ecosse LM69 és a Jaguar XJ13 egymás mellett

Az autó egy 5 literes V12-es motort kap, amely 502 lóerő leadására képes, végsebessége pedig 260 km/h körül van. A leadott nyomatékkal kapcsolatban nem tudok pontos adatokat. Viszont az erőforrás egyedi fejlesztés lesz, amin dolgoznak még a gyárban.

Az LM69 elődjénél szélesebb gumikat kapott, módosítják az aerodinamikát a nagyobb leszorítóerő miatt, illetve a nagyobb biztonság miatt tetőt is szereltek rá.

Az Ecurie Ecosse LM69-et eredetileg versenypályára tervezték, de Angliában kaphat rendszámot is. Azt, hogy mennyi szerepel az árcéduláján még nem lehet tudni, ahogy azt sem, hogy mikor kezdik az összeszerelést.

Forrás:

További autós hírek

Egyre hangsúlyosabb a környezettudatosság az autógyártók körében is, ami nem csak az elektromos és hibrid modellek piacra dobásában nyilvánul meg.…

Egy new yorki férfi életét vesztette, miután egy véletlenül távolról beindított autó egy másikhoz préselte. A 21 éves Michael Kosanovich…

Rosszul sikerült egy próbaút Szentpéterváron. Egy hölgy szemelt ki magának egy Audi A7-est Szentpéterváron, el is vitte próbaútra, amikor nagy…

Megdöbbentő Facebook poszt és YouTube videó került ki az Internetre a tegnapi napon, amire olvasónk hívta fel a figyelmünket. Egy…

A megyei katasztrófavédelem tájékoztatása szerint szombat kora délután baleset történt Eger és Kerecsend között. Három személyautó érintett a balesetben. A…

Kapcsolódó írások

ford gt40 szemből
2019. június 14.
Ken Milesék 1966-ban megtörték a maranellóiak egyeduralmát Le Mans-ban, az erről készülő filmet hamarosan a mozikban is megnézheted.
Jos és Max Verstappen
2019. július 01.
Az F1 holland sztárja édesapjával, Jos Verstappennel indulna a 24 órás versenyen.
Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso
2019. július 07.
A 250-es volt a Ferrari egyik leghíresebb szériája, sorra zsebelték be a sikereket a versenypályákon, de az utcai változatok sem merültek a feledés homályába!
Hasonló Le Mans-szériás autókra lehet számítani 2030-ra
2017. május 05.
Nem kell már sokat várni a 2017-es 24 órás verseny indulásáig, de nézzük, hogyan nézhetnek ki a Le Mans-i gépek 2030-ra