2019. július 25. | 12:28

Ecurie Ecosse LM69 egy új szuperautó, amiben a hatvanas évek technikáját használták.

Az Ecurie Ecosse egy skót versenyistálló, ami az 50-es évektől kezdve működik, a 60-as években pedig jó kapcsolatot ápolt a Jaguar versenyrészlegével. Utóbbi megépítette az XJ13-as prototípust, amivel a Le Mans-i 24 óráson indultak volna, de sosem tették. Viszont a cégen belüli változások és a szabályváltozások miatt sosem állhatott fel a rajtrácsra az autó.

Ekkor úgy gondolták, hogy össze kéne fogni az Ecurie Ecosse nevű skót versenyistállóval ,akik egyből láttak potenciált az elkészült XJ13-ban. A tervek szerint 1969-re felkészítették volna az endurance megmérettetésre, azonban anyagi gondok miatt meghiúsult a projekt.

Azóta eltelt 50 év és még mindig megvan a skót istállónál az egyetlen prototípus, a jeles jubileum alkalmával pedig leporolták azt. Sőt LM69 néven egy 25 darabos szériát készítenek, amely teljes mértékben megfelel az 1969-es FIA homologizációnak.

Ez elővetíti azt, hogy csak korabeli műszaki megoldásokkal szerelik fel a műanyag és üvegszálas karosszériával rendelkező autót, amely nem csak technikára, de megjelenésre sem változott sokat a fél évszázaddal korábbi modellhez képest, amit Malcolm Sayer tervezett. A szakemberek tiszteletben tartják az adott időszakot és technikát, de nem az XJ13 pontos mását akarják elkészíteni.

Az autó egy 5 literes V12-es motort kap, amely 502 lóerő leadására képes, végsebessége pedig 260 km/h körül van. A leadott nyomatékkal kapcsolatban nem tudok pontos adatokat. Viszont az erőforrás egyedi fejlesztés lesz, amin dolgoznak még a gyárban.

Az LM69 elődjénél szélesebb gumikat kapott, módosítják az aerodinamikát a nagyobb leszorítóerő miatt, illetve a nagyobb biztonság miatt tetőt is szereltek rá.

Az Ecurie Ecosse LM69-et eredetileg versenypályára tervezték, de Angliában kaphat rendszámot is. Azt, hogy mennyi szerepel az árcéduláján még nem lehet tudni, ahogy azt sem, hogy mikor kezdik az összeszerelést.