2020. február 12. | 11:02

A bajorok nemrég mutatták be az új X5 xDrive40d és X6 xDrive40d modelleket, amelyek egy soros hathengeres dízelmotor nyomatékosságát vegyítik a hibrid technológia előnyeivel.

Mindkét modell egy 3,0 literes, turbós dízel erőforrást és Common Rail piezo közvetlen üzemanyag-befecskendezést használ. A motor 335 lóerős teljesítményt és 700 Nm maximális nyomatékot ad le 1750-2250-es fordulatszám-tartományban.

Mind az X5 xDrive40d, mind az X6 xDrive40d esetében egy nyolcfokozatú Steptronic sebességváltó és intelligens BMW xDrive összkerékhajtás található. A már említett blokkhoz egy 48 V-os indító generátor csatlakozik, amely további 11 lóerőt állít elő. Többek közt ennek is köszönhető, hogy mindkét modell 5,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.

Az indító generátor a SUV 48 voltos akkumulátorából nyer energiát, amely különböző funkciókat is táplál a jármű 12 V-os elektromos rendszerén keresztül. Az akkumulátor gyorsulás és fékezés során az energia visszanyerésével töltődik. A BMW szerint az indító generátor szinte észrevehetetlenül képes indítani és újraindítani a motort, ha az Auto Start/Stop vagy a „vitorlázás” funkció engedélyezve van. A „vitorlázás” funkció teljesen le is állítja az erőforrást, ez a lehetőség pedig már nem csak Eco-Pro módban, hanem a Comfort fokozatban is elérhető.

A BMW X5 xDrive40d állítólag 5,9-6,4 l / 100 km-es átlagfogyasztásra lesz képes, és kombinált CO2-kibocsátása 154-167 g / km. Az X6 xDrive40d 5,8–6,2 l között eszik majd 100 kilométeren és kombinált szén-dioxid-kibocsátás 153–164 g / km. A gyártó nem mondta, hogy a járművek mikor jutnak majd el a piacra.

Az Alapjáratnál is járt az X5 gyengébb változata, amelyről természetesen készült egy videó.

BMW-t vásárolnál? Nézz körül a Pannonhandel.eu weboldalán, és keresd a Pannonhandel Invest Zrt. munkatársait (+36 20 262 22 62, info@pannonhandel.eu) bizalommal!