2020. május 07. | 11:50

A gyártó egy újabb nagy meglepetésen dolgozhat.

A múlt hónapban született pletykák szerint a 2020-as Mazda6 szedán utódját, egy új hátsókerék-meghajtású platformra építenék, amelyet egy soros, hathengeres erőforrás hajtana. Ez a hír természetesen felkeltette a rajongók figyelmét is. Azonban az új architektúra kifejlesztése nem olcsó, ezért több modell alapjául szolgálhat, köztük a Mazda CX-5 következő generációja is megkaphatja.

A CX-5 messze a gyártó legkeresettebb autója, csaknem annyit értékesítenek belőle, mint a többi modellből együttesen. Ennek fényében nem engedheti meg magának, hogy tévedjen a crossover továbbfejlesztésében, de az infók alapján még jobb lehet.

A harmadik generációs modell várhatóan 2022-ben érkezik, ami időbeli szempontból ésszerű lenne, mivel a második generációs CX-5 2017-ben debütált. Nem kis meglepetést okozna, ha változtatnának a megnevezésen is, de simán elképzelhető, hogy CX-50-ként ismeri meg majd a világ, mivel így jobban illeszkedne a nemrégiben kiadott CX-30 crossoverhez. A beharangozott Mazda6-hoz hasonlóan az új városi terepjáró is számos új SkyActiv erőforrást kaphat.

A kiszivárgott információk egy 2,5 literes SkyActiv-G motort vázolnak fel egy 48 voltos mild hibrid rendszerrel, amely 187 lóerő leadására képes. A 2,2 és 3,3 literes SkyActiv-D dízelmotorok szintén elérhetőek lesznek az európai piacon.

A palettában még megtalálható lesz egy 226 lóerős, 2,5 literes, turbós SkyActiv-G motor és állítólag egy új 3,0 literes SkyActiv-X 48 voltos mild hibrid erőforrás is, amely 281 lóerőt adna le. A  Mazda már benyújtotta a „CX-50” nevet az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalához, amely megerősíti a korábbi pletykákat.

Mindenesetre kíváncsian várom az új generációs crossovert, mert nagyon jónak ígérkezik.