2022-ben, komoly ambíciókkal érkezhet a Mazda 6 új generációja.
Voltak és vannak olyan pletykák, mely szerint a Mazda egy hátsókerék-hajtású, sorhatos motort is befogadni képes platformon dolgozik. Mert véleményem szerint a feljebb pozicionálás alapja bizony egy minimum hathengeres motor lehet.
A következő generációs Mazda 6 2022-ben érkezhet és egyfajta bajor receptet használna: hátsókerék-hajtás, sorhatos motor hosszanti elrendezéssel. Jól hangzik, főleg egy olyan japán márkától, melynek modelljei a vezetés élményét abszolút magukban hordozzák a mai napig.
Az benzines erőforrás természetesen a gyártó Skyactiv-X, kompresszió gyújtásos megoldásával operálna, melyhez még egy 48-voltos rendszert is csatlakoztatnak, így a 350 lóerő reálisnak tűnhet. A Mazda egyébként elmélyítette kapcsolatát a Toyotával, így lehet, hogy az autóipari gigász átveszi a Skyactiv-X-et és belecsűri az új generációs Lexus IS és RC modellekbe. A Toyota költségvetésével és a Mazda mérnökeivel ütőképes páros jöhet létre. Lehet, hogy a következő autó az űrben egy sorhatos Mazda lesz, Elon Musk nagy meglepődésére.
A 2017-es Mazda Vision Coupe koncepciójából kiindulva egy hosszú motorháztetővel, rövid farral rendelkező, letisztult formát mutat majd az új Mazda 6. A Lexus mintájára lehet, hogy a sorhatot a négy- és kétajtós modellekbe is elhelyezik? Ha a még régebbi, RX Vision koncepciót nézzük, lehet jót tenne egy hátsókerekes nagy utazó GT, vagy sportkupé a márkának. Bár egyelőre érjük be a sorhatos szedánnal, már ha megvalósul.