2019. június 06. | 14:58

Érkezik a Skyactiv-X, a Mazda legfrisebb 2,0 literes erőforrása, melynek kibocsátása páratlan, ereje pedig nagyon rendben van

A Mazda új, 4 hengeres Skyactiv benzinmotort jelentett be, melynek érkezése 2019. júliusára várható, nem másban, mint a vadonatúj Mazda 3-ban. Az érkező erőforrás neve Skyactiv-X a hengerűrtartalom 2,0 liter lesz, a teljesítmény pedig a jelenleg a 3-asban elhelyezkedő Skyactiv-G 122 lóereje helyett, 181 lóerőre növekszik. Ezzel a teljesítménnyel már kifejezetten fürgének és lépkedősnek nevezhető majd az új 3-as, de csak abban az esetben, ha a gázreakción is hangolnak valamicskét az erőtöbblet adta élmény fokozására.

Persze manapság már nem minden a teljesítmény, a gyártó gigantikus mennyiségű energiát fektet a környezetbarát kibocsátásra is. Ami persze jól hangzik, de a Mazda alá is támasztja, hiszen 181 lóerős teljesítmény mellett képesek 96 g/km-es kibocsátási értéket produkálni (függ a váltótól és a kerékmérettől), a WLTP szabvány szerinti érték pedig 52,3 mpg. Ezek az adatok már önmagukban is nagyon jók egy benzinmotor esetében, hát még ilyen teljesítmény mellett. A 181 lóerő és a 222 Nm nyomaték mellett, továbbra is részecskeszűrő nélkül érik el az EURO VId besorolást.

„Ez az első olyan belsőégésű benzinmotor a világon mely sorozatgyártásba kerül, és kombinálja a benzines erőforrások szikragyújtását, a dízeles kompressziósgyújtással, valamint megjegyzésként, de egy mild-hybrid rendszer is felkerül az alapfelszereltségi listára. A 24V-os rendszer a fékezés és gázelvétel alatt visszanyert energiát egy a belsőégésűmotort támogató elektromotorba táplálja, ezzel támogatja a benzines egység hatékonyságát. Az új erőforrás bekerül a hatchback és a szedán kivitelbe is. Úgy tűnik a Mazda fejlesztő részlege minden akadályt legyűr, amit a rendszer a belsőégésű motorok elé gördít, és még sok évig képesek lesznek életben tartani autóik valódi lelkét." - a gyártó nyilatkozata szerint