2023. augusztus 02. | 14:26

Bemutatták a japán gyártó nagy terepjárójának új generációját, és talán karakteresebb lett, mint valaha.

A Toyota Land Cruiser a japán gyártó egyik legsikeresebb modellje, hiszen most már bő 70 éve velünk van. Ha egy modell ilyen sokáig húzza, az azt jelenti, hogy a gyártónak megéri foglalkoznia vele.

Vastagon megéri, hiszen egészen eddig bő 11,3 millió darabot adtak el belőle világszerte. Mindenhol szeretik, mert egy erős, robosztus, jó terepképességekkel rendelkező és megbízható autó.

Így most meg is érkezett a jól megérdemelt következő generáció, amellyel a Toyota egy kicsit felpattant a retró hullámra is. Sziluettjében és néhány részletében talán kicsit az FJ Cruisert idézi, főleg a kerek lámpás kivitel.

Viszont határozott éleket, vonalakat és kiegészítőket kapott, így ez még mindig nem egy urbanizálódott telepjáró, hanem maradt igazi szőröstökű off-roader. Ezt az is mutatja, hogy a japán mérnökök még mindig nem engedték el a létravázas felépítést, amely a terepjáróknál előnyös megoldás.

Ez a hivatalos információk szerint 50 százalékkal erősebb lett, mint az elődmodellben, emellett az alváz és a kasztni kombinált merevsége is 30 százalékkal javult. Ez hozzájárul a stabilabb futáshoz és jobb menetkényelemhez, valamint javul a kezelhetőség is.

Ami szintén elősegíti azt, hogy a Land Cruiser egy jó terepjáró legyen, hogy a terepszögek érdekében rövidre vették az első és hátsó túlnyúlásokat, illetve a küszöböket beljebb húzták az autó alá. A külső elemek, amik terepen először érnek le és sérülnek, ha baj van, könnyedén és egyszerűen pótolhatók lettek.

A futóműben a nagy újdonság az, hogy opcionálisan szétkapcsolható az első stabilizátorrúd. Ennek köszönhetően nagyobbat mozoghatnak egymástól függetlenül az első kerekek, így nehéz terepen ügyesebben boldogul a futómű.

Szintén újdonság, hogy a Land Cruiserben először megjelent az elektromos szervokormány. Ennek köszönhetően a gyáriak szerint könnyebb és közvetlenebb lett a kormányzás, míg alkalmazhatnak olyan technológiákat a közúti közlekedéshez, mint az intelligens sáv- és nyomtartó rendszer.

A terepképességet tovább segítik olyan extrák, mint az intelligens külső kamerák. Ezekkel nézhetjük, hogy milyen tereptárgyak vannak az autó közvetlen közelében, így például nem karcolja meg a felninket egy alattomosan kiálló kő.

A hajtásért egy 2,8 literes dízelmotor felel majd, természetesen turbóval megfújva. Maximális teljesítménye 204 lóerő lesz és mögé egy 8 gangos automatát csatolnak. Ezzel az összeállítással a Land Cruiser akár 3,5 tonnás vontatmányt is kaphat majd.

A hajtás aztán lassan majd modernizálódik és várhatóan 2025 környékén érkezik hozzá egy 48 voltos mild hibrid rásegítés. Ez persze a nyugat-európai piacnak szól, a tengeren túl a Land Cruiser továbbra is létezik nagyobb kivitelben, nagyobb motorokkal.

Ha már a méretekről van szó, az új Land Cruiser 4920 milliméter hosszú és 1980 milliméter széles, tehát nem kicsi. A tengelytávja 2850 milliméter, ami elég soknak számít, de így nem csak öt-, hanem akár hétüléses kivitelben is elérhető lesz.

Az új modell először egy 300 darabos előszériával érkezik a nyugat-európai piacra. Ezt azok az emberek kapják meg, akik már most előrendelik autójukat, még a hivatalos értékesítés megkezdése előtt.

Nekik a First Edition modell tele lesz különleges részletekkel és megoldásokkal. Ilyen például, hogy ezek a típusok múltidéző, kör alakú fényszórókat kapnak előre az alapmodell téglalapjai helyett. Hogy a Land Cruiser mikortól lesz elérhető és mennyibe kerül majd, a Toyota egyelőre nem közölte.

Toyota

Toyota