2020. október 08. | 18:33

A 128ti jól demonstrálja a széria különlegességét, de annyival nem nyújt többet, mint a sima változatok. Viszont jó nosztalgiának alkalmas lehet a logóval.

Még az 1960-as években használták először, amikor bemutatták többek között az 1500TI, aztán az 1800TI modelleket. Azóta még a ’90-es években volt már egy kisbetűkkel írt Compact 323ti modell, hogy aztán most felélesztve a különleges szériát, megjelent a 128ti, ami egyrészt feleleveníti a régi TI autókat, másrészt egy új irányba is belekezd. Az elődöktől eltérően elsőkerék-meghajtással rendelkezik, és nagyon sok elemet vettek át bele az M135i xDrive modellből. Ilyen például az automata sebességváltó is és ami a legfontosabb, az a turbóval szerelt, 2,0 literes, benzines erőforrás.

Az M135i xDrive modellhez képest a 128ti csaknem 80 kilóval könnyebb, így jobban is tud menni. Az erőforrás összesen 265 lóerős, amely teljesítményhez 400 Nm maximális nyomaték is tartozik. 0-ról 100 km/órára 6,1 másodperc alatt gyorsul, legnagyobb sebessége pedig 250 km/óra. A BMW kedvelői szintén nem fogják szeretni, hogy hanggenerátoros ez a modell, ezzel igyekeznek vérmesebb kipufogóhangot kölcsönözni neki.

Kívülről ami újdonság lehet, az inkább a kisebb extrák lehetnek külsőleg, ilyen például a feketére festett hűtőrács és a visszapillantók. Továbbá a piros szín, ami nem csak kívül, belül is megjelenik, nem is kevés helyen. Mindehhez 19 colos kerekek dukálnak.

Az európai autópiacokon a BMW 128 ti jövő hónapról lesz rendelhető.

Amennyiben érdekel a BMW 1-es sorozata, nézd meg ezt a bemutatót. Ha a videó nem indulna el, ezen a linken tekintheted meg.