Hagyományosan Laurin & Klement-nek hívják a Skodánál a minden földi jóval ellátott csúcsverziókat. De nem a Skoda Scala esetében, ott ugyanis nincs L&K, helyette Monte Carlo néven jön a csúcsfelszereltségű változat. Mondjuk ez nem példa nélküli a cseheknél, a mostani Fabia „luxus változatát” is így nevezik és a kifutó Rapid esetében is így hívták a leggazdagabban felszerelt modellt.

Skoda Scala Monte Carlo elölről

Kívülről egyből látszik, hogy a fullos Scalával van dolga az embernek. Az első árulkodó jelek a fekete betétek az orron (lökhárító alján, hűtőmaszk körül), amelyek ismerősek lehetnek a Skoda Superbről is, bár ott nem a legmagasabban felszerelt verziót, hanem a Sportline változatot díszítik ugyanilyen betétek. A fekete az autó hátulján is visszaköszön, a lámpák közé benyúló, meghosszabbított szélvédő nagyon jót tesz a megjelenésének, csakúgy, mint a fekete tető és szintén fekete tetőspoiler.

Skoda Scala Monte Carlo hátulról

A csúcsverzió alapból 17 collos felniken gurul, de kérhető – ahogy a képeken láthatod – 18-as kerekekkel is. A gazdag alapfelszereltségen felül az autóba egyébként szinte minden extra rendelhető, amit el lehet képzelni, kezdve az első-hátsó full-led fényszóróktól egészen a panorámatetőig. A Monte Carlo kivitel belterében a piros szín dominál és ez akkor is így van, ha az autót nem piros színben rendelik. Az utasok egyedi, piros betétekkel rendelkező sportülésekben foglalhatnak helyet (alapfelszereltség része), a kellő atmoszféra megteremtéséről pedig piros színű ledes hangulatvilágítás gondoskodik.

Skoda Scala Monte Carlo beltér

Az autó premierje a Frankfurti Autószalonon lesz és várhatóan még 2019-ben megkezdődik a forgalmazása is. Az ár egyelőre nem ismert, de kiindulási alapnak a jelenleg elérhető modellek is megteszik. A Skoda Scala 3 féle felszereltségi szinttel kapható. Az alapot az Active jelenti, ami 5,2 milliótól vihető haza, a következő szint az Ambition 5,8 millióval, míg a legdrágább a Style, melynek a listaára 6,3 millió forint. A Monte Carlót 7 millió Ft fölé várom, de pontosat még nem tudni. Tekintve, hogy egy Style szintű Scalára is el lehet költeni 10 milliót (mire minden belekerül), úgy gondolom, hogy az abszolút full-full Monte Carlo akár még a 11-be is belekarcolhat, ami azért elég sok pénz egy kompakt autóért.

Ez még annak tudatában is vaskos összeg, hogy a Scala minőségben sokkal jobb szintet képvisel, mint az előd Skoda Rapid. Az alábbi videóban az első benyomásokat láthatod: