2022. szeptember 26. | 14:41

Spa, Zandvoort és Monza között közel 1400 kilométert tettek meg a csapat kamionjai megújuló forrásból származó üzemanyaggal, ennek hatására jelentősen csökkent a károsanyag-kibocsátás.

Legközelebb október 2-án rendeznek Forma-1-es futamot, akkor Szingapúrba látogat a mezőny. Rá is fér némi szusszanás a pilótákra és a csapatokra, hiszen a Belga, a Holland és az Olasz Nagydíjra három egymást követő hétvégén került sor.

A világbajnoki pontversenyt 116 ponttal vezető Max Verstappen egyik helyszínen sem talált legyőzőre, egyelőre minden a holland pilóta címvédése mellett szól. A Mercedes színeiben George Russell két futamon is felállhatott a dobogóra a triplahétvégén, miközben csapata egy fontos kísérletet hajtott végre.

Spa, Zandvoort és Monza között az istálló Actros Gigaspace kamionjai növényi olajokból, használt olajból és zsiradékból álló, HVO 100 bioüzemanyaggal tették meg a közel 1400 kilométeres táv döntő többségét – a Monza felé vezető út utolsó 20 kilométerén kénytelen voltak gázolajat használni. A csapat által végzett elemzés kimutatta, a kísérlet során 44091 kilogramm szén-dioxiddal kevesebb jutott a levegőbe, ezzel a szállítási kibocsátásuk 89 százalékkal csökkent.

„A fenntarthatóság az egyik működési alapelvünk, minden döntésünket és cselekedetünket áthatja. Szeretnénk a változás élére állnak, közös érdekünk a fenntartható technológiák alkalmazása, hogy az autóversenyzést is környezetkímélőbbé tegyük” – fogalmazott Toto Wolff, a Mercedes F1-es csapatfőnöke.

Hasonlóan vélekedett Alice Ashpitel, a csapat fenntarthatósági és környezetvédelmi igazgatója, szerinte ugyanis az autóversenyzésben elért reformok a jövő közlekedésének átalakulását is befolyásolhatják.

A Forma-1-ben idén bevezették az E10-es versenybenzin használat, következő lépésként, 2026-tól már minden autó bioüzemanyaggal száguldhat majd. Minden törekvés a távlati cél felé megtett lépésként értékélhető: az F1 2030-ra a teljes karbonsemlegességet tűzte ki maga elé.

Nyitókép: Depositphotos