2022. április 19. | 15:04

Az információkat elsősorban a vezetéstámogató funkciók és az önvezető rendszerek fejlesztéséhez használják.

A BMW az elmúlt három év során folyamatosan gyűjtötte a vezetés közbeni adatokat az ügyfeleitől. Ezeket az információkat a bajor cég a jövőbeli járműveinek – többek között a vezetéstámogató funkciók és önvezető rendszerek – fejlesztéséhez használja fel – árulta el Christoph Fagschlunger, a 7-es széria projektmenedzsere, aki hozzátette, mindez a tulajdonosok beleegyezésével történik.

A BMW autói a sofőr jóváhagyásával küldik el az adatcsomagokat Münchenbe, amikor a jármű motorja leáll vagy villanyautók esetében a feltöltés során. Az autó által eltárolt adatok egy mobilkapcsolaton keresztül jutnak el a német céghez. Az adatátvitelt a BMW fizeti és a beérkezett információkat az aktuális igények szerint szelektálja.

7-es BMW szemből, menet közben
Kép: BMW

Fagschlunger hozzátette, ötből négy BMW-tulajdonos vállalja, hogy adatokat küld vissza a cégnek az említett célokra. Az autógyártó már 1,2 milliárd kilométer valós (és névtelen) vezetési adatot gyűjtött a vásárlóinak köszönhetően. A tervek szerint ez a mennyiség az év végére meghaladja majd a 2 milliárd kilométert.

A szakember elmondta, így pontosan láthatják például, hogy az autósok hol és milyen körülmények között használják az aktív sebességtartó automatikát, hogyan működik a sávtartó asszisztens, észrevehető-e visszaesés a rendszerek teljesítményében, és hogy a felhasználók mennyire elégedettek az egyes vezetéstámogató funkciókkal.

7-es BMW tesztelés közben
Kép: BMW

Az adatok elemzése során a BMW olyan megállapításokra jutott, mint például a navigációs rendszer professzionális verziójával rendelkező ügyfelek 60 százaléka használja rendszeresen az aktív sebességtartó rendszert. A vásárlóknak azonban csak 36 százaléka használ kormányzást segítő és sávtartó funkciókat.

Fagschlunger azt elárulta, az eredmények merőben eltérő képet mutatnak az egyes földrajzi régiókban. Ahhoz azonban további elemzésre van szükség, hogy megállapítsák, ezek a differenciák milyen okokra vezethetők vissza. Ezt követően még inkább az igényeknek megfelelően alakíthatják az egyes funkciókat.

Nyitókép: BMW