2019. december 04. | 14:12

A bajor gyártó minden idők legerősebb BMW boxermotorján dolgozik.

A BMW jelenleg a legnagyobb boxermotorjának fejlesztésén ügyködik. Az új modellről nem árultak el túl sok mindent, ami fura, mivel a gyártó nem is egy, hanem rögtön két koncepciót is bemutatott, melyek az R18 és az R18/2 névre hallgatnak. Hihetetlen, hogy mennyire különbözik a két karakter egymástól. Egyszerű vonalainak és az üléspozíciónak hála, az előbbi nekem jobban bejön. Na, de! A lényeg az, hogy a titkolózásnak ezennel vége, a társaság nyilvánosságra hozott néhány technikai adatot is a képek mellett.

A Big Boxer először 2018 decemberében, a Yokohama Hot Rod Custom Show-ban mutatkozott be, az egyedi tervezésű R18 Departeddel, amely a ZON garázs nevéhez fűződik. Következő év májusában a BMW előrukkolt saját koncepciójával, mostanra pedig odáig jutott a projekt, hogy valamikor 2020-ban elindul a gyártás is. Az erőforrásról csak a hengerek számát lehetett tudni, egészen eddig.

Először is, ez a blokk a valaha épített legnagyobb kéthengeres boxermotor, lökettérfogata 1802 cm3, 107 mm furatú és 100 mm löketű az egység. Ami a teljesítményt illeti, 91 lóerővel és 150 Nm nyomatékkal rendelkezik. A leglenyűgözőbb viszont az, hogy csupán 111 kg-ot nyom a sebességváltóval és a szívórendszerrel együtt.

További érdekesség, hogy a klasszikus léghűtésesekkel szemben a kovácsolt acélból készült főtengely közepén egy plusz csapágyat is beiktattak a térfogatból fakadó rezgések megelőzésére. A szintén kovácsolt hajtókarokhoz alumínium dugattyúkat illesztettek, melyekhez terveztek két kompresszió és egy olajlehúzó gyűrűt is.

A blokkban található kétvezérműtengelyes felső szelepvezérlést az 1936-os R5 ihlette, ezt ötvözték modern technológiákkal az optimális nyomaték és fogyasztás elérésének érdekében.