2023. június 16. | 14:12

Nem csak a duplakuplungos váltó távozik a BMW M divíziójának kínálatából, de a kézi váltó is rövidesen kikopik.

A fejlődés sok esetben a kényelem megteremtését szolgálja, legyen szó bármilyen iparágról. Ahogy az autóiparban az automata váltó is ezért indult útjának.

Hiszen mennyivel egyszerűbb átcsurogni egy forgalmas városon egy automatával, mint egy kézi váltós autóval. Persze ha élményautózásról beszélünk, abban az esetben nyilván utóbbi a nyerő, vagy mégsem?

Hiszen az egyik legismertebb sportdivízió, a BMW M részlege úgy néz ki, hogy elengedi a kézi váltó kezét. Ezzel együtt pedig a duplakuplungos félautomata váltó is megy a kukába, helyette maradnak a hagyományos automaták.

Az M részleg vezetője egy interjúban el is mondta, hogy innentől csak automata és kézi váltós modelleket adnak el. A jövőben pedig úgy néz ki, hogy csak automata lesz a kínálatukban.

Azt is hozzátette, hogy érdemes csak megnézni a trendeket az iparban. A kézi váltó lassan kikopik, így a beszállítók sem fognak már ellátni senkit ilyenekkel.

A döntés az előző M5 fejlesztése során született. Elég sok vásárlói visszajelzést kaptak azt illetően, hogy melyik lehet a jobb megoldás és ez is hozzátett a jelen döntés meghozatalához.

Azt is elmondták, hogy az újabb automaták már gyorsabbak a DCT-knél is. Nem véletlen, hogy már az M4 CSL-ben és az M4 versenyautó változatában is inkább azt használják.

A másik kérdés, amit tisztába tett, hogy a Toyotával szemben ők nem hisznek a hamis automata váltókban az elektromos modelleknél. Leszögezte, hogy aki nem szereti az automata váltókat vagy az egysebességes elektromos autókat, annak nem a BMW M részlegén kell majd keresgélnie.

BMW