2022. szeptember 09. | 07:30

Egyszerűsítené a gyártást a bajorok új szabadalma.

A BMW most egy észszerűnek tűnő újítással forradalmasítaná az autógyártás egy apró részletét. A széles vevői igények kielégítése érdekében sokféle extrát kínálnak a tetőszerkezet kialakítása kapcsán. Épp a BMW-nél van, aki normál lemeztetőt, esetleg napfénytetőt vagy egyenese panorámatetőt kér, de a lehetőség adott az igazán benzinvérűeknek a szénszálas tetőre is.

Lárifári, legyintenek a gyártástechnológiában járatlanok, hát mit lehet olcsóbá tenni a tetőtcserén, egy panelről van szó? Ez így részben igaz, de a tető nagyban befolyásolja a platform szerkezeti merevségét, így egyáltalán nem mindegy, mi figyel a sofőr feje felett. Egyes tetőszerkezetek más-más építési metódust igényelnek, akár jelentős tömegük vagy extra működtető mechanikája miatt, ami jelentősen megdobja a sorozatgyártás költségét.

A BMW mostani szabadalma - mint már az autógyártás nagy része - a modularitásra alapoz, egy olyan tetőszerkezet keretet fejlesztenének, ami képes fogadni bármelyik jelenlegi szerkezetüket. A bökkenő a panoráma tetőn lehet, ugyanis a szerkezeti merevség elérésének és a gyártás egyszerűsítésének metszetén egy olyan megoldás született, ami középen hosszában ketté szelte az égbe tekintő ablakot. 

A moduláris alapszerkezetnek köszönhetően számos komfortelektronika helyet kaphatna benne azonos gyártósor mellett, ezzel jelentősen egyszerűsödhetne a gyártási folyamat, valamint a csökkenhetnének a költségek.
 

Carbuzz / Nyitókép: Depositphotos