2022. március 29. | 14:05

A vállalat körülbelül két éve dolgozik a projekten.

A Continental szerint az általa kifejlesztett kollektív észlelési rendszer (Collective Perception System) képes kibővíteni a járművezetők látómezejét, tulajdonképpen annak segítségével a sofőrök „beláthatnak” a kanyarok mögé, gyorsabban értesülhetnek az oldalról érkező veszélyről.

Az új rendszer képes összegyűjteni a járművekben, az utakon és épületekben elhelyezett érzékelők által rögzített képi adatokat, és azokat meg is jeleníti. Az egyéb járművek vagy a térfigyelő kamerák képeinek felhasználásával a rendszer lehetővé tenné, hogy a járművezető egy városi kereszteződésben is értesüljön arról, hogy egy kerékpáros közeledik az irányába – annak ellenére, hogy amúgy nem is láthatná őt, hiszen a sarkon található épület fala kitakarja a bringást.

Robert Gee, a Continental egyik vezető menedzsere elmondta, hogy a vállalat körülbelül két éve dolgozik a projekten. Elmondása szerint a cél az, hogy az összekapcsolt járműtechnológiát az emberek védelmére használják - ideértve azokat is, akik az adott pillanatban nem férnek hozzá az adatokhoz, mint például a gyalogosok, a kerékpárosok vagy a robogót használók.

Vezetéstámogató technológia
Fotó: Continental

Gee hozzátette, hogy mivel az olyan érzékelők, mint a kamerák és a radarrendszerek, minden járműben másképp vannak beállítva, a járművek között megosztott adatok „nem feltétlenül lesznek könnyen értelmezhetők” első nekifutásra. A Collective Perception ezeket a megosztott információkat igyekszik gyorsan és érthetően lefordítani a sofőr számára.

Azáltal, hogy egy autó egyszerre több adathoz is hozzáfér, a vezetéstámogató rendszerek számára kiküszöbölhetők a holtterek, és a járművezetők figyelmét könnyebben felhívhatják a potenciális veszélyekre, magyarázta a szakértő.

„Abból indulunk ki, hogy egy jármű a saját érzékelői segítségével képes észlelni a veszélyt, majd ezt az információt továbbküldi a közelben mozgó autóknak. Azok pedig eldöntik, hogy a figyelmeztetés miatt változtatni kell a sebességen vagy sem” – hangzott el Gee szájából.

Az egyelőre nem világos, hogy a Continental mikor lesz képes a kollektív észlelési rendszert valós termékként bemutatni és bevezetni az autópiacon. Annak még rengeteg teszten kell átmennie, mielőtt egyáltalán szóba kerülhet a gyakorlati felhasználása.

Nyitókép: Continental