Egy Beetle pick-up alapokon – V6-os bogár tuning

Frissítve:
2018-09-18, 22:00

Német bódé, amcsi alvázzal és motorral egy kanadai fanatikus keze nyomán.

Ron azzal a céllal vásárolt meg egy 1974-es Super Beetle-t, hogy némi átalakítással egy kellemes örömautót tudhasson magáénak. Az élet azonban nem volt ilyen kegyes hozzá, a feladat ugyanis nagyobbnak bizonyult, mint ahogyan azt előzetesen gondolta. A kanadai járművek egyik jellegzetességével találta magát szemben, ez pedig a rozsda.

Nincs is annál felemelőbb, amikor egy adag gitt alatt rohadást talál az ember. Ron Vizelman is így járt, amikor komolyabban megkapargatta a fényezést. Amikor arcon csapta a tény, hogy az autó gyakorlatilag „por és hamu”, egy sokkal komolyabb átalakításra határozta el magát.

Ron Vizelman Volkswagen Beetle tuning, elölről

A kasztni problémák feltárásának végére volt egy bódéja, mely nyomokban hasonlított egy bogárra, továbbá volt padlólemeze és futóműve, melyek gyakorlatilag eltűntek a beteg részek eltávolítása után. A rozsda jelentősen befolyásolja egy tuningolás folyamatát, hiszen a bódét ahhoz kell igazítani, ami megmaradt az autóból. Ezért döntött a kanadai kollega is úgy, hogy a legtöbb bogárhátú tulajtól eltérően drasztikus átépítésbe kezd.

Mivel a gyári Volkswagen padlólemez és felfüggesztés nem volt használható, így tetszőleges irányba indulhatott el. Számára a legjobb megoldás az volt, hogy leszűkített és megrövidített egy Chevrolet S10 pick-up alvázat. Többek közt a lengőkarok és a gátlók is módosultak, hiszen a bogárhátú jelenleg légrugókon utazik.

Ron Vizelman Volkswagen Beetle tuning motortere.

Korábban már lógatott V8-at Beetle hátuljába, ám nem volt elégedett a konstrukcióval. A vezethetősége nem volt olyan, amilyet szeretett volna. Ezért inkább orrmotorossá alakított ezt a kocsit, hátsókerék hajtással egybekötve.

Egy 4.3 literes, V6-os Chevrolet motort használt, melyet 1988-ban mutattak be az S10-esben. Kisebb változtatásokkal a Blazer második generációjáig ezt használta a gyártó. Nem egy kifejezetten drága motor, és nem igényel túl sok karbantartást. Egyedi görgőket és feszítőket kapott, továbbá a tartóbakok is speciális kialakításúak.

Ron Vizelman Volkswagen Beetle tuning műszerfala

Ami azonban a legszembetűnőbb változtatás, az a T3 turbófeltöltő beépítése. Intercooler hiányában víz/metanol befecskendezés hűti a rendszert, mely jelenleg 217 lóerőt produkál. Az autó egyelőre nem kapott számottevő chiptuningot, ám tulajdonosa nem is látja szükségesnek.

A beltérben sem találni túlzottan sok gyári alkatrészt. A Chevrolet kormányoszlop az alvázzal együtt jött, melyre egy háromküllős kormánykerék került Wolfsburg edition középrésszel. A műszerfalon egyedi visszajelzők láthatók, a töltőnyomásról is külön óra tájékoztatja a sofőrt. A kabin legnagyobb érdekessége mégis a Mini Cooper S-ből származó ülések.

Ron Vizelman Volkswagen Beetle tuning ülései

A bogár farára egy visszafogottnak aligha mondható szárny került, a sárvédők pedig nagyjából 11 centivel szélesebbek, hogy a Porsche felnik ne lógjanak ki. Ezzel Ron ezt az autót késznek tekinti, a munkával azonban nem áll meg. Máris a következő projektjére koncentrál, mely egy 1952-es Mercury kisteherautó átépítése lesz. Elnézve ezt a bogarat és az ő kreativitását, a Mercury-ból akár egy Golf-szerű járművet is képes lesz kifaragni.

Ron Vizelman Volkswagen Beetle tuning, hátulról

Forrás:

Kapcsolódó írások

Volkswagen Bogár tiszta elektromos formában születhet újjá
2018. július 02.
A Volkswagen forradalmian új Bogarat alkot, amely teljesen elektromos meghajtással érkezhet.
1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban
Top 8 tuning felni, amik nélkül értelmetlen az élet
2018. január 22.
Egy autót nem öltöztet jobban semmi, mint azok kerekei. Az öltöztetés királyainak listája pedig igencsak hosszas, de leszűrtem nektek nyolc márkát, amik a legelismertebbek a piacon akár történelmükkel, akár innovációikkal.