Egy Beetle pick-up alapokon – V6-os bogár tuning

Frissítve:
2018-09-18, 22:00

Német bódé, amcsi alvázzal és motorral egy kanadai fanatikus keze nyomán.

Ron azzal a céllal vásárolt meg egy 1974-es Super Beetle-t, hogy némi átalakítással egy kellemes örömautót tudhasson magáénak. Az élet azonban nem volt ilyen kegyes hozzá, a feladat ugyanis nagyobbnak bizonyult, mint ahogyan azt előzetesen gondolta. A kanadai járművek egyik jellegzetességével találta magát szemben, ez pedig a rozsda.

Nincs is annál felemelőbb, amikor egy adag gitt alatt rohadást talál az ember. Ron Vizelman is így járt, amikor komolyabban megkapargatta a fényezést. Amikor arcon csapta a tény, hogy az autó gyakorlatilag „por és hamu”, egy sokkal komolyabb átalakításra határozta el magát.

Ron Vizelman Volkswagen Beetle tuning, elölről

A kasztni problémák feltárásának végére volt egy bódéja, mely nyomokban hasonlított egy bogárra, továbbá volt padlólemeze és futóműve, melyek gyakorlatilag eltűntek a beteg részek eltávolítása után. A rozsda jelentősen befolyásolja egy tuningolás folyamatát, hiszen a bódét ahhoz kell igazítani, ami megmaradt az autóból. Ezért döntött a kanadai kollega is úgy, hogy a legtöbb bogárhátú tulajtól eltérően drasztikus átépítésbe kezd.

Mivel a gyári Volkswagen padlólemez és felfüggesztés nem volt használható, így tetszőleges irányba indulhatott el. Számára a legjobb megoldás az volt, hogy leszűkített és megrövidített egy Chevrolet S10 pick-up alvázat. Többek közt a lengőkarok és a gátlók is módosultak, hiszen a bogárhátú jelenleg légrugókon utazik.

Ron Vizelman Volkswagen Beetle tuning motortere.

Korábban már lógatott V8-at Beetle hátuljába, ám nem volt elégedett a konstrukcióval. A vezethetősége nem volt olyan, amilyet szeretett volna. Ezért inkább orrmotorossá alakított ezt a kocsit, hátsókerék hajtással egybekötve.

Egy 4.3 literes, V6-os Chevrolet motort használt, melyet 1988-ban mutattak be az S10-esben. Kisebb változtatásokkal a Blazer második generációjáig ezt használta a gyártó. Nem egy kifejezetten drága motor, és nem igényel túl sok karbantartást. Egyedi görgőket és feszítőket kapott, továbbá a tartóbakok is speciális kialakításúak.

Ron Vizelman Volkswagen Beetle tuning műszerfala

Ami azonban a legszembetűnőbb változtatás, az a T3 turbófeltöltő beépítése. Intercooler hiányában víz/metanol befecskendezés hűti a rendszert, mely jelenleg 217 lóerőt produkál. Az autó egyelőre nem kapott számottevő chiptuningot, ám tulajdonosa nem is látja szükségesnek.

A beltérben sem találni túlzottan sok gyári alkatrészt. A Chevrolet kormányoszlop az alvázzal együtt jött, melyre egy háromküllős kormánykerék került Wolfsburg edition középrésszel. A műszerfalon egyedi visszajelzők láthatók, a töltőnyomásról is külön óra tájékoztatja a sofőrt. A kabin legnagyobb érdekessége mégis a Mini Cooper S-ből származó ülések.

Ron Vizelman Volkswagen Beetle tuning ülései

A bogár farára egy visszafogottnak aligha mondható szárny került, a sárvédők pedig nagyjából 11 centivel szélesebbek, hogy a Porsche felnik ne lógjanak ki. Ezzel Ron ezt az autót késznek tekinti, a munkával azonban nem áll meg. Máris a következő projektjére koncentrál, mely egy 1952-es Mercury kisteherautó átépítése lesz. Elnézve ezt a bogarat és az ő kreativitását, a Mercury-ból akár egy Golf-szerű járművet is képes lesz kifaragni.

Ron Vizelman Volkswagen Beetle tuning, hátulról

Forrás:

További autós hírek

Brutális baleset rázta meg Szlovéniát szerda reggel. A balesetet egy kis Opel Corsa vezetője okozta, amikor feltehetően a rosszul megválasztott…

2019 az az év, amikor másról sem lehet hallani, csak arról, hogy az autók ölik meg a bolygónkat. De komolyan!…

Egy orosz színész nem bírta elviselni, hogy megelőzték, azonnal visszaelőzött. Vesztére. – írja az origo.hu Az egész jelenetet rögzítette az…

Legkevesebb 13 halottat követelő buszbaleset történt a szlovákiai Nyitragerencsér közelében szerdán – jelentette hivatalos közlésre hivatkozva a szlovák média. A…

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Balesetmegelőzési Bizottsága az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal közös kampány keretében, kétnyelvű közlekedésbiztonsági plakátokat helyezett ki az elmúlt…

Kapcsolódó írások

Volkswagen Bogár tiszta elektromos formában születhet újjá
2018. július 02.
A Volkswagen forradalmian új Bogarat alkot, amely teljesen elektromos meghajtással érkezhet.
1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki
Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban