2019. szeptember 09. | 08:50

Néhány évig még biztosan nem lesz teljesen elektromos McLaren hiperautó.

A McLaren az elmúlt néhány évben nyitott volt egy teljesen elektromos hiperautó kutatására és fejlesztésére. Most viszont azt állítják, hogy nem kapkod egy ilyen modell elindításával,  hanem inkább arra vár, hogy a technológia tökéletes legyen.

Jamie Corstorphine, a márka globális marketing igazgatója a McLaren GT ausztrál piacra dobásával egy időben beszélt a jövőbeli terveikről. Kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy az autóik továbbra is a lehető legkönnyebbek legyenek.

"Korábban mondtuk, hogy az Ultimate Szériába tartozó EV prototípusán dolgozunk. Erre azért van szükség, hogy megértsük a karakterisztikát és, hogy az általunk előtérbe helyezett szubjektív érzés megtalálható-e az EV-ben. Mindig az a megközelítésünk, hogy jobb valamit építeni, meghajtani és megérteni. A könnyűség a McLaren egyik legfontosabb tulajdonsága. Fenn fogjuk tartani azt a filozófiát, hogy az autók a jövőben a lehető legkönnyebbek lehessenek. Az egész a legjobb vezetési élmény biztosításáról szól, ezért fejlesztettük ki prototípusunkat annak érdekében, hogy a lehető legjobb vezetési elégedettséget szerezzük az EV vezetésével" - nyilatkozta Jamie Corstorphine.

Míg az olyan autógyártók, mint a Rimac, a Pininfarina és a Lotus az elmúlt 18 hónapban mutattak be elektromos hiperautókat. A McLaren vezérigazgatója, Mike Flewitt 2018 augusztusában elmondta, hogy az akkumulátorok teljesítménye 2025-ig nem éri el azt a szintet, amelyre a McLarennek szüksége van.

A McLaren azt akarja, hogy a jövőbeni elektromos hiperautója képes legyen 30 percnyi intenzív igénybevétel után 30 perc alatt teljesen fel is töltsön. Ehhez persze megfelelő töltőrendszer is szükséges.

Ha kíváncsi vagy az autós világ legérdekesebb híreire, nézd meg az Alapjárat megújult hírműsorát!