2021. szeptember 24. | 11:27

A németek szerint van még élet a 4,0 literes motorban.

A Mercedes teljesítményrészlegének vezetője szerint az AMG jelenleg egy kis pácban van, mivel néhány V8-as motorja megbízhatósági problémákkal küzd az Egyesült Államokban értékesített autókban. Philipp Scheimer ezzel együtt is úgy véli, hogy ezekben a szerkezetekben bőven van élet még akkor is, ha az anyavállalat Daimler egyre látványosabban eltávolodik a belső égésű motoroktól, hogy felkészüljön az elkerülhetetlennek látszó villanyautó-korszakra.

A Road and Track kérdésére a jó öreg V8-as sorsáról az AMG főnöke így nyilatkozott:

„Szerintem a következő tíz évben biztosan látunk még V8-asokat. Rengeteg ügyfelünk van, akik szeretik az autóikat és úgy gondolom, hogy ők kitartanak a hagyományosabb járművek mellett. Van még kereslet a V8 iránt.”

Bár az AMG nem fog következő generációs V8-as motort fejleszteni, mivel az a hajó már elúszott a villanyosítás térhódítása miatt, a mérnökök továbbra is keresik a módját annak, hogy a meglévő hajtásláncot frissítsék. Nem csak ezt, hanem a belső égésű motort is frissítik, hogy az a plug-in hibrid csomag központi részévé váljon, ahogyan azt az új GT 63 S E-Performance esetében is láthatjuk. A V8-as egy villanymotorral együttműködve 843 lóerőt és 1400 Nm forgatónyomatékot teljesít, ami gyakorlatilag az eddigi legerősebb AMG modellé teszi, tekintve, hogy a One hiperautó még nem érett meg a sorozatgyártásra.

Bár a V8-as egyelőre marad, a logika azt súgja, hogy csak a csúcs AMG kiadásokban élnek tovább. Ami azt illeti, a következő generációs C63 - és ezzel együtt a GLC 63 - elveszíti a 4,0 literest egy négyhengeres javára, amelyet az AMG 45-ös modellekből adaptáltak. A hírek szerint az E63-as valószínűleg a következő a sorban, amelyik elveszít néhány hengert, de hogy ez a következő generációs modellnél megtörténik-e, azt még nem tudni.

Ne feledjük, a Mercedes már jelezte, hogy az évtized végére teljesen elektromossá kíván válni, legalábbis „ahol a piaci körülmények ezt lehetővé teszik”. Az AMG már belevetette magát az elektromos autózásba az EQS 53-as modellel, és a kisebb EQE 53-as valószínűleg nem sokkal marad el tőle, tekintve, hogy a prototípusokat már javában tesztelik.