Az Alpina valószínűleg a jövő év elején mutatja be a BMW 4-es sorozat Gran Coupéjának egy új, nagy teljesítményű változatát. Ha a vállalat portfólióját nézzük, az teljes egészében hagyományos, belső égésű motorral hajtott modellekből áll. Az Alpina vezérigazgatója szerint ennek egyszerű oka van: a célközönség ezen járművekért rajong.

Alpina B3

Andreas Bovensiepen elmondása szerint egy friss felmérés rámutatott arra, hogy az ügyfeleik részéről egyelőre abszolút nincs kereslet a hibrid vagy elektromos járművek iránt, azok szinte teljesen hidegen hagyják a cég által megcélzott vásárlói réteget. Az ügyfelek egy része évente 30-50 000 kilométert tesz meg a német autópályán, és ezt a lehető leggyorsabban szeretné megtenni.

„Ügyfeleink jelenleg nem érdeklődnek aktívan az elektromos modellek iránt. Ez a magas futásteljesítménynek is köszönhető, a vásárlók odáig vannak a jól gyorsuló és magas végsebességgel rendelkező autókért, különösen Németországban. És akkor még ott vannak a hatótávolsággal kapcsolatos aggályok is” – mondta Bovensiepen a BimmerTodaynek.

Alpina B8

Egyelőre úgy tűnik, hogy az Alpina továbbra is a belső égésű motorral szerelt modellekre koncentrál, egyszerűen azért, mert az ügyfélkör ezt követeli meg tőle. Ez persze nem jelenti azt, hogy a cég nem követi figyelemmel a piaci változásokat, de csak akkor mozdul el az elektromos autózás irányába, ha erre alapos indoka lesz.

„Sok minden elképzelhető, de az erőforrásaink korlátozottak. Először is azt akarjuk megépíteni, amit a törzsvásárlóink akarnak. Tisztában vagyunk az autóipari trendekkel, és foglalkozunk is az új technológiákkal, de nem várható, a közeljövőben piacra dobunk egy teljesen elektromos Alpina-modellt” – jelezte a vezérigazgató.