2021. március 25. | 11:46

Csak pár lóerővel gyengébb, mint a BMW M8 Competition.

A BMW és az Alpina hivatalosan is bemutatta a 2022-es B8 Gran Coupét. A bajor márkára szakosodott vállalat a BMW M850i xDrive Gran Coupé modellből indult ki a fejlesztés során.

Ami azonnal szemet szúrhat, az a kocsi orra, ami módosult, az első lökhárító alján virító Alpina feliratot pedig szintúgy igen nehéz nem észrevenni. Hátulra egy fekete színű diffúzor és egy elegáns hátsó szárny került. A vásárlók többek között az Alpina Blue Metallic és az Alpina Green Metallic színt is választhatják a kocsihoz.

A 21 colos kovácsolt könnyűfém felnik is vonzzák a tekintetet, ezekre az Alpina a Pirellitől rendelt egyedi fejlesztésű abroncsokat. A négydugattyús Brembo tárcsafékek elöl 396, hátul pedig 399 mm-esek. A modell egy speciálisan kifejlesztett, rozsdamentes acél sportkipufogó-rendszerrel lett felszerelve a minél jobb hangélmény biztosításának érdekében.

Az utastér nem változott nagy mértékben, a bőr borítású Alpina kormánykerék, a megvilágított küszöblemezek és a Walnut Anthracite fényes fa kárpit mondjuk mind-mind említést érdemel. A kristályüvegből készült iDrive vezérlő felületébe lézeres eljárással gravírozták bele az Alpina logóját.

Az első ülések fűthetők és szellőztethetők (a hátsó ülések is fűthetők), a négyzónás klímaberendezés pedig legfőképp nyáron teheti komfortosabbá a kocsiban utazók életét. A panorámás napfénytető, az Alcantara fejtámasz és a 16 hangszórós Harman Kardon audiorendszer is emel az autó értékén. A sofőr előtt egy 12,3 colos digitális műszerfal, egy 10,25 colos infotainment rendszer és egy színes head-up kijelző is található.

Az erő egy ikerturbós, 4,4 literes V8-as motorból származik, amely 620 lóerő és 800 Nm nyomaték leadására képes. Vagyis a kocsi erősebb, mint a BMW M850i (530 lóerő), és csak egy picivel gyengébb, mint az M8 Competition (625 lóerő). A motorhoz egy nyolcfokozatú automata sebességváltó csatlakozik, amely egyedi váltási szekvenciákkal rendelkezik.

Az összkerék-meghajtású B8 Gran Coupé 3,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége elérheti a 323 km/órát. A modell 11,5 másodperc alatt teljesíti a negyedmérföldes távot. Az autó továbbfejlesztett hűtőrendszerrel rendelkezik, a turbó köztes töltőlevegő-hűtője konkrétan 50 százalékkal nagyobb felületen adja le a hőt.

És ez még mindig nem minden! A kocsi egy speciálisan hangolt sportfelfüggesztéssel is rendelkezik, továbbá érdemes szót ejteni a sperrdiffiről is, valamint az Integral Active Steering nevű rendszerről, utóbbi teszi lehetővé a hátsó kerekek 2,3 fokos elfordulását.

A 2022-es BMW Alpina B8 Gran Coupé 2021 tavaszán érkezik az észak-amerikai márkakereskedésekbe, az árképzés 139 900 dollárról (aktuális árfolyamon számítva 43, 2 millió forintról) indul.