Az Audival és a Mercedesszel ellentétben a BMW egyelőre nem mond le az új belső égésű motorok fejlesztéséről, írta meg a Carscoops a The Drive cikkére hivatkozva.

A CNBC munkatársa, Phil LeBeau a Twitteren számolt be a német márka döntéséről. A BMW elnök-vezérigazgatója, Oliver Zipse úgy látja, a belső égésű motorral szerelt járművek iránt még évekig nagy lesz a kereslet, ezért érdemes pénzt és energiát fektetni az ilyen típusú erőforrások létrehozásába. LeBeau bejegyzése szerint ez a gondolatmenet egyértelműen Zipse-től származik.

Érdekes a BMW időzítése, hiszen az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann a héten arról számolt be, hogy az általa irányított német vállalat nem fejleszt több új benzin- és dízelmotort motort. 

A Mercedes vezérigazgatója nagy vonalakban egyetért Duesmannnal, Markus Schafer a német Handelsblattnak nyilatkozva elmondta, hogy a beruházások (legalábbis a többségük) az elektromos autózás fellendítését célozzák a Mercinél. Még a BMW tulajdonában lévő MINI is arról nyilatkozott, hogy Európában teljesen elektromos modelleket kínál majd eladásra a jövőben.

Zipse megjegyzése természetesen nem azt jelenti, hogy a BMW hátat fordít az elektromos járműveknek. Az i4 nemrég mutatta meg magát a világnak, az iX modell, a vállalat első teljesen elektromos városi terepjárója pedig 2022 elején kerül forgalmazásba az Egyesült Államokban. A BMW számára fontos a környezettudatosság, ennek ékes példája, hogy zöld szemlélettel gyártja elektromos járműveit, erről bővebben ebben a cikkben írtam.

A belső égésű motorok fejlesztése egyáltalán nem biztos, hogy rossz ötlet, azok továbbra is hasznosak lehetnek a hibrid modellek számára Európában. Hosszabb távon már mások a kilátások, de Zipse nem évtizedekről, hanem évekről beszélt, tehát a motorok új generációinak legyártása középtávú stratégiai cél lehet a BMW-nél.