A dizájnerek újra nagy lendületet kaptak, hogy megalkossák a legendás modellek modern változatát. Lehet, hogy egyszer még viszontlátjuk a híres VW Bogarat?
A Volkswagen a következő években egyre nagyobb hangsúlyt és hihetetlen pénzügyi forrásokat fektet az elektromos autók piacába. Kezdve az ID.3 és az ID.4-es modellekkel, csakhogy ezek nem váltanak ki olyan alapvető érzelmeket az emberből, mint egy régi modell elektromos újjáéledése. Nem rég lehetett olvasni arról, hogy a Fiat 126-ot is újragondolta egy dizájner, az eredmény pedig nem is lett rossz. Hasonló módon jött az ötlet egy Volkswagen Bogár, Buggy vagy a legendás T1 Transporter modellhez is.
Az elektromos Buggy ráadásul más be is mutatkozott a 2019-es Genfi Autószalonon, ahol az 1960-as évek Meyers Manx modellre hasonlító, élénkzöld kivitelben érkezett meg a nagyközönség elé. Az akkori autó egyébként pont a Volkswagen Bogár alapjaira épült. Az elrendezés sokkal egyszerűbb az elektromos rendszer esetén, és az ID.3 alapjain fel is lehetne éleszteni a Bogarat villanyos formában. Egyes információk szerint egyébként erre egyre nagyobb esély van, hiszen még 2017 novemberében maga a Volkswagen elnöke beszélt egy esetleges visszatérésről, később pedig a VW maga kérte az e-Beetle elnevezés levédését.
Természetesen a régi, klasszikus Bogárnak már volt új generációja is, a modern Bogár gyártása azonban már befejeződött néhány éve. A régi modellt a ‘30-as évektől egészen a 2000-es évek elejéig gyártották, és több mint 21,5 millió készült belőle. Ezután jött a New Beetle, ezután több generáció váltotta egymást. Hogy aztán 2019-ben kiguruljon az utolsó modell is a gyárból, azóta pedig nem csinálnak újat belőle.
Alapvetően az újítás nagyon szépen modernizálja a régi, legendás modell stílusát, természetesen elmaradhatatlan a LED-es világítás és a modern formák alkalmazása. Ezek alapján valószínűleg nem lenne sikertelen a modell, sőt, lehet, hogy az elektromos autók térnyerésével előbb-utóbb még újra ugyanaz a szerethető kisautó lehetne a Volkswagen legenda, amilyen régen volt. A T1 mintájára már egyébként biztos, hogy érkezik egy villanyosított kisbusz a német gyártótól, mindezekhez pedig kiválóan fel lehet használni az MEB elektromos platformot.
Ha szereted a klasszikus Bogár érájából származó Volkswagen modelleket, nézd meg ezt a Karmann Ghia bemutatót. Amennyiben a videó nem indulna el, ezen a linken tekintheted meg.