kedd - 2024. április 30.
17.5 °C
időjárástiszta égbolt
95 647 Ft
100 697 Ft
D 633 Ft

Érkezik az új Lamborghini Countach, lehet, hogy hibridként?

Az eredeti Countach idén lett 50 éves.

„Mi valóra váltjuk az álmokat. Ezt tettük a klasszikus Countach modellel az 1970-es években. És most újra megtesszük. Jön az új Countach” – jelentette be hétfőn a Lamborghini a Twitteren.

Az eredeti Countach – amely idén lett 50 éves – egy olyan ikon, amely segített meghatározni a modern szuperautókat, de egyelőre nem világos, hogy mikor és milyen formában jelenik meg az új változat.

Az egyik lehetőség, hogy az új Countach a 2021-ben megjelenő két V12-es különleges kiadás egyike lesz, mindkettő az Aventadorra épül, és valószínűleg a Lamborghini Sián energiatárolási technológiáját használják majd. Ez lehet az utolsó V12-es Lamborghini szupersportkocsi, mielőtt 2023-ban megérkezik az Aventador tervezett utódja, amely egy új V12-est és plug-in hibrid technológiát tartalmaz. De jelen pillanatban az sem kizárt, hogy az új Countach is hibrid hajtásláncot kap, egyelőre mindenki csak tippelget.

Az 1971. március 11-én, a Genfi Autószalonon bemutatott Countach a Lamborghini Miura utódja volt. Bár mindkét autó tervei Marcello Gandininek tulajdoníthatók, a Countach egészen más formát öltött. Ék alakja meghatározta az 1970-es évek szupersportkocsi-dizájnját, és ollós ajtajai a mai napig a Lamborghini V12-es modelljeinek védjegye.

A Countach 1990-ig maradt gyártásban, közel 2000 példányt gyártottak belőle, mielőtt a Diablo felváltotta volna. A Lamborghini a hosszú gyártást egy különleges, 25. évfordulós kiadással ünnepelte, amelyen egy bizonyos Horacio Pagani dolgozott.

A korai példányok 4,0 literes, V12-es motorral készültek, de a későbbi modellekben megnövelték a lökettérfogatot, ezek a példányok lökhárítókat, nagy hátsó szárnyakat és egyéb kiegészítőket is kaptak. A motort minden esetben hosszirányban szerelték, és egy 5 sebességes kézi váltóhoz kapcsolták.

A Countachot sosem tartották könnyen vezethető autónak. Valentino Balboni, a Lamborghini veterán tesztpilótája szerint a motor elhelyezése túl magasan volt, ami miatt az autó hajlamos volt a hirtelen túlkormányzottságra. A Countach egyébként nem egy spanyol harci bikáról kapta a nevét, mint a legtöbb Lamborghini modell, ez a szó piemonti nyelvjárásban csodálkozó felkiáltást jelent.

Forrás:

Motor Authority

Wikipédia