A Maruti Suzuki egy közel negyven éves (alapítva 1981-ben) indiai autógyártó vállalat, melyet 56,21%-ban a Suzuki birtokol. Itthon és általában Európában nem túl ismert márkanév, ám egyesek még emlékezhetnek a jó kis Maruti 800-asra, amiből egy-két példány azért még ma is fellelhető az utakon. A kis gyöszt 1983-tól egészen 2014-ig gyártották (utóbb már a modernebb Suzuki Alto karosszériájával) és ezzel a hosszú gyártási periódussal India második leghosszabb életű típusának számít, csak a híres Hindustan Ambassador előzi meg a maga 56 évével (1958 – 2014).


Azt hiszem, erre mondják, hogy négykerekű esernyő, az eső ellen véd a Maruti 800-as, de sokkal többet nem nyújt

Attól függetlenül, hogy manapság a Maruti Suzuki nincs jelen az európai porondon, köszöni szépen jól van, él és virul, India autópiacának több mint 50%-át (!!) uralja. Mindenféle, Suzuki alapokra épített szörnyűségeket kreálnak, melyek nálunk biztosan nem kaphatnának típusengedélyt, de odahaza messze nem olyan fontos a biztonság kérdésköre. Ettől függetlenül ők is tudnak modern vagy legalábbis modernnek látszó autókoncepciókat készíteni, mint ez a szép hosszú nevű a képeken.


A forma nagyon jövőbe mutató, de vállalható, még európai szemmel is emészthető

Az Indiában tartott Auto Expo 2020 nevű eseményen nyilvánosság elé tárt Maruti Suzuki Futuro-e Coupe SUV Concept azt hivatott bemutatni, hogy az indiaiak (a Suzuki bábáskodása alatt persze) miként képzelik el a közeljövőt. A tanulmányautó sikeresen ötvözi a szabadidő-autók sugallta masszivitást, a manapság divatos kupéformát és az apró méretet. Azért sikeresen, mert nem látszik kicsinek, pedig az, annak kell lennie, hogy elférjen a túlzsúfolt utakon.


A koncepció autó belseje közelebb áll a sci-fikben látott űrjárművek belsejéhez, mint az autókéhoz

Az autó belsejében már tetten érhető a nem túl nagy külső méret, a tervezők eleve 4 főnek álmodtak benne helyet. A kupésított forma miatt lejtő tető igazából csak gyerekeknek teszi használhatóvá a hátsó sort. A lemezek alatt is tovább folytatódik a futurisztikus irányvonal, a kocsi meghajtásáról teljesen elektromos hajtáslánc gondoskodik. Miután ez csupán egy tanulmányautó, nem tudni, hogy megvalósul-e és ha igen, milyen formában és mikor.