2021. május 18. | 13:47

Az olasz márka életben tartja a tizenkét hengeres motorok hagyományát.

A 830 lóerővel és 692 Nm nyomatékkal megáldott Ferrari 812 Competizione a legmagasabb specifikációval rendelkezik a V12-es motorral szerelt bestiák között. A 6,5 literes szívómotor felülmúlja a LaFerrari belső égésűjét, de mint most kiderült, az olaszok még nem fejezték be a lenyűgözően erős motor masszírozását.

A vállalat technikai főnöke, Michael Leiters a brit Autocarnak nyilatkozva bejelentette, hogy már készül egy erősebb V12-es, de nem árulta el a modell nevét, amely a továbbfejlesztett blokk előnyeit élvezni fogja, csupán annyit volt hajlandó mondani róla, hogy már javában dolgoznak rajta.

A nagy kérdés ezután az, hogy melyik modell kapja meg a felturbózott V12-est? Elég sok lehetőség van. Nem kizárt, hogy a LaFerrari utódja lesz a kiválasztott, amely a következő években érkezik. A Ferrari marketingvezetője, Enrico Galliera azt mondta, hogy az erősebb V12-est nem a kizárólag pályára szánt 812 XX-ben fogják használni. Ez azt jelentheti, hogy egy közúti autót fog hajtani a brutális teljesítményű motor.

Talán még a Purosangue is szóba jöhet, de azért az meglepő lenne, ha egy erős V12-es kapna a modell. A Ferrari legelső szabadidő-autója egyébként még nem áll készen a sorozatgyártásra, a legfrissebb kémfotók szerint a prototípusokat még mindig módosított Maserati Levante karosszériával tesztelik Maranellóban.

Aztán az is lehet, hogy a Ferrari majd piacra dob egy ultra-exkluzív különkiadást, és az kapja meg a továbbfejlesztett V12-est. Pár éve már eljátszott valami hasonlót az autógyártó, a Monza SP1 és SP2 2018 októberében a Párizsi Autószalonon debütált, mégpedig a V12-es motor akkori legerősebb konfigurációjával, ami 810 lóerőt jelentett.