Jobbról-balról kapja a pofonokat az autógyártás, ezúttal a koromhiány okozhat fennakadásokat.
Az orosz-ukrán háború következtében egy újabb problémával szembesül a világ és az autóipar: a gumiabroncs-gyártáshoz, illetve az egyéb gumi alkatrészek - például csövek, tömlők és tömítések - előállításához nélkülözhetetlen koromból várható komoly hiány – figyelmeztet a Német Gumiipari Szövetség (WDK).
A korom töltőanyagként szolgál a gumiból készülő termékek előállítása során, az európai gumiipar nyersanyagigényének egyharmada származik Oroszországból. Miután az orosz beszállítások a háború és a kivetett szankciók következtében elmaradnak, az egyéb kapacitások nem képesek kielégíteni az igényeket.
A kialakult helyzet a gumiból készülő termékek gyártásában várhatóan komoly fennakadásokat fog okozni. Olaszországban és Franciaországban néhány érintett vállalat már leállította a termelést, valószínűleg csak idő kérdése és a probléma begyűrűzik Németországba is – állítja Boris Engelhard, a WDK vezérigazgatója.
A koromhiány egyik nagy kárvallotja az európai autógyártás lehet, amely már e nélkül is küszködik. A járvány okozta hatások, az általános félvezető-hiány kiegészítve az orosz-ukrán konfliktus következtében kialakult problémákkal a korábbinál is nagyobb kihívások elé állíthatják az autóipart.