2023. február 17. | 15:41

Az új megoldásnak vannak előnyei és hátrányai, de mindenképpen érdekes koncepció.

Ismét a Carbuzz magazin vette észre, hogy egy autógyártó szabadalmi kérelmet nyújtott be. Egészen pontosan az amerikai szabadalmi hivatalba nyújtotta be terveit a Ford, mellyel az elektromos autók töltésén variálnának.

A rendszer lényege, hogy egy töltőcsonkról egyszerre akár több autót is lehet majd tölteni. Ráadásul az autók egymás közt töbféleképpen is eloszthatnák az energiát, így végképp érdekes a rendszer.

A megoldás lelke, hogy a hagyományos villanyautó-töltő csatlakozóinak fedele alatt az autón lenne mégegy hasonló port. Ha töltőre teszik az autót, akkor be kell dugni a kábelt a hagyományos csatlakozóba.

Ezután jöhet a következő elektromos autó, mely rácsatlakozna töltési szándékkal az a már töltőre került autóra. És ha véletlen az is Ford, akkor akár egy harmadik autó is beszállhat a buliba, és még mindig csak egy csatlakozót használnak. Egy töltőoszlopon ugyanis általában egy vagy két csatlakozó van csak.

Persze gondolhatnánk, hogy a három autó egyszerre olyan áramot venne fel, amitől izzana az oszlop, de ez nem így van. Több mód közül is választhatunk töltés során, de egyikkel sem vehetünk fel nagyobb teljesítményt, mintha csak egy autó állna a töltőcsonknál.

Az egyik töltési móddal az összes autó egyenlő mértékben töltene lassan, az oszlop teljesítményének függvényében. A másik a vízesésszerű töltés, ahol az oszlop először az első, majd a második, aztán pedig a harmadik autót töltené fel.

Viszont egy applikáción keresztül ez akár egészen széles spektrumban is állítható lenne. Így mondjuk feltölthetjük először a harmadik, majd a második autót, és végül azt, amelyik az áramforrásnál áll.

Persze lehetnek a dolognak technikai hátulütői, hiszen egy olyan autón is átfolyik az áram vízeséses töltésnél, aminek nincs rá szüksége. Nyilván ezeket a Ford megoldja majd, de az emberi ostobaságot csak akkor tudjuk kiküszöbölni, ha figyelünk.

Egy darab parkolóhellyel rendelkező töltőhöz nincs értelme odatenni három autót, mert nem lesz hely. Az is fontos, hogy engedély nélkül ne csatlakoztassanak autót a töltőcsonkunkra, ezt az app használatával lehet majd kiküszöbölni.

Viszont emellett például háztartásokban lehet előnyös a használata. Ha két elektromos autó van otthon, de csak egy wallbox, akkor éjszaka mind a két autót feltehetjük tölteni és nem kell éjszaka kicsoszogni kicserélni a töltőket.

Hogy a Ford most benyújtott szabadalmából mikor lesz valami, azt nehéz meghatározni még ilyen korai fázisában. Viszont ha megvalósul, akkor azért érdemes a saját kultúránkat is hozzáállítani és nem véletlenszerű Ford modelleken lógni ingyen áramban bízva.

Depositphotos