A teljesítmény és a nyomaték eddig sosem látott egyensúlyát sikerült elérnie a mérnököknek.
Azt követően, hogy a Koenigsegg bemutatta a David névre keresztelt hatfázisú inverterét, megérkezett a svéd cég legújabb házon belül fejlesztett innovációja, a Quark elektromotor. Ez új nyomaték/teljesítmény-gazdag egyensúlyt alkalmaz a radiális (teljesítménysűrű) és axiális (nyomatéksűrű) energiaáramlási tulajdonságok között. Ezen kívül a Koenigsegg két Quark villanymotort integrált egy David inverterrel, plusz bolygókerekes hajtóműveket, hogy létrehozza a kategóriájában egyedülálló Terriert, egy nyomatékvektoros elektromos meghajtóegységet.
A vállalat célja az volt a Quark elektromotor kifejlesztésével, hogy még magasabb szintre emelje a Koenigsegg Gemerában bemutatott technológiát. Egyúttal a nyomatékgazdag, ultrakompakt e-motor rendkívül széles körben alkalmazható, kezdve a repülőgépipartól, a hadászaton át egészen a vízi járművekig.
Sikerült elérni az iparág legjobb nyomaték-teljesítmény-tömeg arányát. A fejlesztést vezető Dragos-Mihai Postariu elmondta, a Quark használatával jelentős teljesítménynövekedést tudtak elérni a Gemeránál, így az autó a brutális gyorsuláson túl nyomaték- vagy teljesítményvesztés nélkül képes elérni a 400 kilométer/órás tempót.
A Quark a motorsportban és repülőgépiparban is használt 300M acélötvözetből készült, és a jobb hűtési hatékonyság érdekében direkthűtést alkalmaztak. A rotor a híres Koenigsegg Aircore üreges szénszálas technológiát használja, amelyet jelenleg a svéd vállalat a felnik, a kormány és az ülések esetében alkalmaz.
Ennek köszönhetően nemcsak a Gemera esetében elvárható erőátviteli paramétereket sikerült túlszárnyalni, hanem a mérnökök könnyebbé és kisebbé tették, mint bármely más villanymotor ebben a kategóriában. Az első sorozatgyártású változat mindössze 30 kilogrammot nyom, 600 newtonméter nyomatékot és 250 kilowatt (340 lóerő) teljesítményt produkál. A Gemera hajtáslánc-funkciói nélkül a Quark súlya mindössze 28,5 kiló.
A Koenigsegg kiemelte, hogy az új villanymotor esetében nincs szükség sebességváltóra, helyette közvetlen hajtás érhető el. A kisméretű, nagy fordulatszámú motorok csúcsteljesítmény-tömeg aránya magasabb lehet, de a legtöbb esetben szükség van valamilyen erőátvitel közbeiktatására, hogy elérjék a kívánt kimenő fordulatszámot és nyomatékot, ami energiaveszteséget okoz, valamint növeli a súlyt és a bonyolultságot ugyanazon feladat elvégzéséhez. Így a méretbeli előnye elvész.
A Terrier felülmúlja a mai meghajtóegységeket, ugyanis kettő helyet mindössze egy inverterre van szüksége, ezáltal jelentős súlycsökkenést sikerült elérni. Mivel a csomagban a Quark motorok hatalmas teljesítményt és nyomatékot képesek leadni, csupán alacsony áttételű, rendkívül hatékony bolygókerekes hajtóművekre van szükség a kimeneti oldalakon.
Kompakt méretének köszönhetően a Terrier közvetlenül a monocoque-hoz vagy az alvázhoz rögzíthető, így a tervezés során a mérnökök előtt számtalan új lehetőség nyílik meg.