2020. december 16. | 17:36

A „Landjet” fedőnév alatt futó projekt terméke tekintélyes hatótávolsággal és fejlett önvezető rendszerrel kerülhet a piacra.

Gőzerővel dolgozik új elektromos zászlóshajóján a Volkswagen-csoport. A „Landjet” fedőnév alatt futó projekt élén az Audi áll, a Car and Driver pedig Marc Lichte vezető tervezőt kérdezte a titokzatos elektromos autóról.

Az Auditól származó információk szerint a “Landjet” emberi beavatkozás nélkül lesz képes hosszabb távokat megtenni. Ez az egyszerű halandó számára egyet jelent egy méretes akkumulátorcsomaggal, valamint egy fejlett önvezető technológiával. Ami a jármű kinézetét illeti, elfelejtheted az Auditól megszokott tervezési megoldásokat, ugyanis Lichte szerint forradalmian új stílusra lehet számítani.

A kiszivárgott pletykák szerint a „Landjet” három üléssorral rendelkezhet, mely SUV vagy nagyobb méretű egyterű kialakítást sejtet. Más forrásból származó híresztelések azonban inkább egy Tesla Model S-hez hasonlatos szedánról szólnak. Ha az utóbbi forgatókönyv valósulna meg, akkor egy kicsit nagyobb meló lesz bepréselni azt a harmadik sort az autóba.

A tervezés pontos részleteit egyelőre homály fedi, a 2017-es Aicon koncepció mindenesetre adhat némi támpontot. Az 5,44 méter hosszú, 5-ös szintű önvezető rendszerrel ellátott járműben akár az említett harmadik sor is elférne. Az Audi az abban az évben esedékes Frankfurti Autószalonon mutatta be a koncepciót, melynek leleplezésekor 800 kilométeres tervezett hatótávolságról beszéltek.

Az Aicon és a Landjet hasonlóságairól egyelőre korai lenne részletesebben elmélkedni, hiszen az ígéretek szerint az Audi új elektromos modellje legkorábban 2024-ben kerülhet piacra.