Abban a világban, ahol előszeretettel cserélik ki az autóba szerelt gyári motort valami másmilyenre, nem a legnépszerűbb egység az LS, hiszen rengeteg alternatíva van. Viszont ez nem azt jelenti, hogy nem jó, mivel alapvetően egy könnyű motor, nagyteljesítményű és viszonylag olcsó is. A kisméretű, nyolchengeres motort a General Motors mutatta be 1995-ben, azóta már a harmadik generációját gyártják.

V12-es LS motor

Ausztráliában rengeteg olyan autó és motor van, amitől fanatikusként kapásból eldobnád az agyad, most is egy rendkívül különleges és nem mindennapi építményről lesz szó. A Race Cast Engineering épített egy LS-alapú V12-es motort, Haltech ECU-val írva. Az egységet a GM gyári V8-asából építették, a teljesítmény fokozásaként raktak még rá négy turbót. A Race Cast Engineering meglehetősen sok tapasztalattal rendelkezik a V8-as LS motorok átalakítását illetően, a 3D homoknyomási technológiának köszönhetően rövid időn belül V12-essé varázsolható a gyári egység. Az extra négy henger hozzáadásával a motor hengerűrtartalma 9,7 liter lett.

Ahogy az a videóban is elhangzik, maga a blokk alumínium öntvény egyedi hengerfejjel és szívósorral, egyedi vezérműtengellyel és főtengellyel. A számos különleges alkatrész ellenére van sok olyan eleme a motornak, ami hű maradt gyári formátumához, például a dugattyúk és a gyűrűk. A Haltech motorvezérlő egységgel, mezei belsőégésű motorként 700 lóerőt tudott az egység, viszont a Haltech-nek ez nem volt elég. Ennél is nagyobb teljesítményre vágytak, így jött a képbe nem egy vagy kettő, hanem négy Garrett GT3582R turbó. Ezek a turbók meglehetősen kicsik a piacon lévő néhány jóval nagyobbhoz képest, de mindegyik mindössze három henger kipufogógázát felhasználva végez tökéletes munkát.

Garrett turbók különböző méretben

A motort egy eseményre vitték el bemutatni a nagyközönségnek, egy állványon ült, de látszólag teljesen működőképes volt. A videóban szintén megemlítik, hogy egyelőre csak rendezvényekre viszik el az egységet Amerika-szerte bemutatni. A V12-es LS motor négy turbóval már megközelítőleg 1 000 lóerőt tudhat teljesíteni. A Haltech arra kéri lelkes követőit a YouTube-on, hogy kommentálják, milyen autóba kellene berakniuk ezt a böszme nagy motort.

Te milyen négykerekűben látnád, hallanád szívesen?