A Hankook újraalkotott mindent, amit eddig tudtál egy abroncsról

Közzétéve:
2019-02-07, 15:46

A Hankook Tire mindig is élen járt az abroncsok fejlesztésében, most ismét mutat valami újat

A koreai gumigyártó mindig nagy hangsúlyt fektet a kutatás-fejlesztésre, számos versenyszériának alkottak olyan abroncsot, amely a nagy igénybevételnek az útviszonyoknak és az időjárás viszontagságainak is megfelnek. Ezen felül utcai abroncsainak megalkotásakor is igyekezett  diktálni a trendet, nem pedig másokat követni.

A 2013-ban indított „The Next Driving Lab” project célja, hogy a mérnöki, illetve design elképzeléseknek ne legyen semmilyen korlátja. Olyan megoldások kifejlesztésén dolgoznak, amelyeket jelenleg még csak tudományos-fantasztikus filmekben láthatsz. Mi van akkor, ha a gyártó a közlekedés jövőjét már 2019-ben elhozza neked?

Képzeld el, hogy az abroncsok a jövőben az útviszonyoknak megfelelően változtatják formájukat, és mindig a legoptimálisabb menettulajdonságot helyezik előtérbe. Teljesen mindegy, hogy tél van, vagy éppen nyár, hogy autópályán közlekednél vagy sziklás terepen, mert elég egyetlen abroncsszett az összes létező időjárási körülmény és domborzati felszín leküzdésére.

A Hankook szakemberei a Szöuli Nemzeti Egyetem Mechanikai és Repülésmérnöki Tanszékén található Biorobotikai Laboratóriummal együttműködve nemcsak álmodoztak róla, hanem meg is valósították az elképzelést, ami a gumiabroncsok egyik legalapvetőbb tulajdonságát gondolja újra, vagyis a formáját.

A „TRANSFORMING TIRE” (alakváltó abroncs) előtt, a kezdetek óta gumiabroncsot az alapvető paraméterei határozták meg, úgy, mint a mintázat, a futószélesség, az oldalfal magasság és ezek felületi arányai, ezeket alakították úgy, hogy azok optimálisan viselkedjenek az adott időjárási körülmények között a megfelelő menetteljesítményt leadva, de mindig kör alakban gondolkodtak a gyártók.

A Hankook és a Biorobotikai Laboratórium tervezői most változtatható átmérőjű abronccsal rukkoltak elő és intettek búcsút a hagyományos formának, jócskán kibővítve az abroncs funkcionalitását és alkalmazhatóságát.

Hankook Transforming tire

A negyedszerre megszervezett „The Next Driving Lab” eredményét 2019 januárjában láthatta először a közönség, ekkor vált valósággá a legfrissebb abroncsfejlesztés eredménye.

Az egyedülálló alakváltó abroncs olyan futurisztikus megoldásokat követ sorban, mint az első „The Next Driving Lab” keretei között 2013-ban bemutatott digitális kreatív autó (Digital Creative Car), a 2014-es, agyhullámokkal kormányozható abroncs és a 2015-ben leleplezett, 360 fokos forgásra képes, beépített giroszkóppal rendelkező „golyó” abroncs.

Ezek a kísérleti fejlesztések és az azokból levonható mérnöki és formatervezési tanulságok is garantálják, hogy a Hankook világszerte magas teljesítményű, prémium abroncsokkal tudja kiszolgálni a járműtulajdonosokat, egyben a jövő mobilitását és közlekedésbiztonságát.

Forrás:

További autós hírek

A szemből érkező mentő elé kanyarodott az audi sofőrje, ezzel majdnem balesetet okozva. Vannak szituációk, amikor nehéz megítélni, hogy melyik irányból jön a...

Megsérült egy idős asszony a 150-es buszon Budapesten, miután a részeg sofőr minden ok nélkül vészfékezett az egyik megállóban – állítja a Ripost. A...

A TV2 is foglalkozott a ma esti Tényekben azzal az audissal, aki még szeptemberben hajtott be szabálytalanul a Dunakeszi-Alagi major körforgalomba, majd feltartotta...

2012 november 1-től lett kötelező az új autók esetében a gyári nappali menetfény. Sajnos ez a legtöbb típusnál CSAK ELÖL VILÁGÍT motorindítást követően...

Terjed a neten egy sztori, amit most már mi is megosztanánk, bár elég furcsa… Ám ha igaz, akkor imádjuk :)))) A történetet a...

Kapcsolódó írások

2018. szeptember 24.
A több mint 100 éves múltra visszatekintő gumiabroncs gyártó, a Kleber két legújabb, nyári gumiját tesztelhettem a Michelin franciaországi tesztpályáján. Ha az ár-érték arány számodra fontos szempont, akkor vess egy pillantást a Dynaxer termékcsaládra!
2018. november 28.
Az idei év során 25+1 gumiabroncsot vizsgáltak meg, hogy a vezetőknek a lehető legkönnyebb dolguk lehessen a téli gumi szett vásárlása során.
autógumi
2019. január 20.
3,1 millió darab gumiabroncsot adtak el a gyártói képvisletek
Continental C.A.R.E. önszabályozó kerék rendszere
2019. október 09.
A Contintental olyan kereket fejleszt, ami menet közben önállóan képes szabályozni a nyomását.