Hibrid lett a Suzuki nagyágyúja

Közzétéve:
2020-03-23, 09:08

A márka arra törekszik, hogy teljes felhozatalát elektromosítsa és megfeleljen a legújabb kibocsátási normáknak.

A legújabb Suzuki Swift Sportot innentől kezdve már nem csak belső égésű motorral kínálják eladásra. Az 1,4 literes turbós, négyhengeres benzinmotort továbbfejlesztették, illetve a meghajtás kiegészült egy mild-hibrid technológiával. A rendszer egy 48V-os akkumulátorcsomagot foglal magában.

Suzuki Swift Sport szemből

Az újfajta hajtáslánc a Suzuki más, újabb modelljeibe is bekerül, mint például az S-Cross és a Vitara Hybrid. Az említett két modell forgalomba hozatalát az utánra időzítik, hogy az új Swift Sportot értékesítésre bocsátották.

A 48V-os rendszernek köszönhetően több nyomaték áll a használó rendelkezésére alacsonyabb fordulatszám-tartományban, így a 235 newtonméter egészen 2 000-től 3 500 fordulatig megmutatkozik. Mild-hibrid kiegészítéssel a rendszer 127 lóerőre képes, a nullszáz sprintet 9,1 másodperc alatt teljesíti, végsebessége 210 km/h.

Suzuki Swift Sport hátulja

Egy bennfentes a Suzukitól azt nyilatkozta a brit Autocar magazinnak, hogy a fejlesztés során igyekeztek elérni, hogy a 48V-os rendszer alacsony fordulatszám-tartományban a lehető leghatékonyabb módon funkcionáljon.

„A Swift Sport egy olyan autó, amellyel nagy sebességgel, biztonságban és szórakozva lehet száguldani” – folytatta.

Suzuki Swift Sport oldalról

Az elsőkerék-hajtású modell károsanyag-kibocsátása WLTP tanúsítvány szerint 127 g/km, üzemanyag-fogyasztását tekintve is hatékonyabb, mint a csupán belső égésű motorral szerelt korábbi változatok. A Swift Sport saját tömege marad 1025 kg, mivel maradt alatta a könnyűsúlyú Heartect platform.

A vadonatúj Swift Sport alapfelszereltsége közé tartozik a DAB rádió- és Bluetooth egység csakúgy, mint a tolatóradar- és kamera. Immár az adaptív tempomat és a LED fényszórók is a sztenderd Swift Sport részét képezik. A jármű alatt 17”-os könnyűfém felnik csücsülnek.

A Suzuki még nem árulta el nagyágyújának, a vadonatúj Swift Sportnak bevezető árát, viszont azt az infót belebegtették, hogy a mild-hibrid technológiának köszönhetően a korábbi több, mint 6 millió forintos árnál azért érdemes magasabb költséggel számolniuk a potenciális ügyfeleknek.

Kapcsolódó írások

2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Toyota Aygo kiadások
2020. január 06.
Persze SUV-re ne nagyon számíts ennyiért, a Dacia és a Lada kínál egyedüli opciót.

További hírek