2020. március 02. | 15:34

Szomorú búcsú azoknak a munkavállalóknak, akik évtizedek óta dolgoztak a szedánon.

A Detroit-Hamtramck összeszerelő üzemben az utolsó Chevrolet Impala is elhagyta a gyártósort. Ahogy néhány nappal ezelőtt kiderült, a gyártó befejezi ikonikus modelljének gyártását. Az eredeti Impala 1957-ben debütált, 2020. február 27-én pedig az utolsó elkészült példány is legurult a gyártósorról.

A 62 éves Joe Nickowski 43 évig dolgozott a Detroit-Hamtramck létesítményben. Az utolsó Impala elkészülte után érzelmesen csak annyit mondott:

 „Ideje átadni a stafétabotot a fiataloknak, hogy lehetőséget kapjanak ezeknek a nagyszerű járműveknek a gyártásában.”

Nickowski nem is fogalmazhatott volna szebben, itt az ideje a változásnak. A szedánok iránti kereslet visszaesett, mivel a SUV szegmens virágkorát éli. Az Impala belső égésű motorját már nem gyártják az üzemben. Amúgy is ráfér egy kis modernizálás a gépparkra, így már fel lesznek készülve az elektromos autók gyártására, például a GMC Hummerre.

Több mint 2000 embert fognak foglalkoztatni a felújított üzemben, bár Nickowski nem lesz köztük, mivel ezen a héten nyugdíjba vonul.

„Mindent, amit csak tudtam, beletettem egy minőségi jármű építésébe, és ezer fokon égtem minden olyan üzemben, ahol dolgoztam. Utálom itt hagyni ezt az egészet” – monda Nickowski.

Ennyi idő alatt rengeteg emléket gyűjt az ember, örömmel gondol vissza a Cadillac CT6 -ra, ami egy teljesen alumínium kasztnis autó volt, és azon tanulta meg az acélkezelést és az alumíniummunkát. Az Impalával együtt a General Motors a CT6 és a Buick LaCrosse gyártását is leállítja. A GM reméli, hogy a SUV-ok és az elektromos erőforrások segítik előre lendíteni az értékesítést az elkövetkezendő néhány évben. Bizonytalan, de érdekes jövő áll az autógyártás előtt.