2022. február 24. | 11:41

A dél-koreai cég szerint ez a megoldás egyszerűbbé és praktikusabbá teheti az autók használatát.

A Hyundai egy olyan új ötlettel állt elő, amellyel kapcsolatban a dél-koreai gyártó úgy gondolja, fontos lépcsőfokot jelenthet az autógyártásban, és még egyszerűbbé és praktikusabbá teheti a crossoverek mindennapos használatát.

A hagyományos crossoverek – akárcsak a kombik – felfelé nyíló, csuklós rögzítésű csomagtérajtóval rendelkeznek, amely pakolási szempontból előnyös, de gyakran problémákat is okozhat, különösen akkor, ha egy szűk parkolóhelyen nincs elegendő hely kinyitni. A Hyundai ezt a helyzetet egy új, eltolható csomagtérajtó-kialakítással oldaná meg.

Az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához (USPTO) benyújtott és a múlt héten jóváhagyott szabadalmi dokumentumok bemutatják ezt az új technológiát, amely hamarosan megjelenhet az olyan autókban, mint a Hyundai Ioniq 5, a Kona, a Tucson, vagy a Santa Fe. A csuklópántos rögzítés és a felfelé nyílás helyett a csomagtérajtó lényegében egy kisbusz tolóajtaját idézi, és kinyitva a szabadidő-autó tetejére csúsztatható.

A nyílászáró mechanizmusba épített billenő egységek és a hidraulikus emelők együttes erővel csúsztatják az autó tetejére a komplett hátsó ajtót a tető oldalába épített síneken keresztül. A szabadalmi dokumentációban a Hyundai különféle technikai megoldásokat vázol. Ezek között megtalálhatóak a kisbuszokról ismert hagyományos csúszósinek, a zsanérok és a karok, amelyek bizonyos módon összecsukhatók a kívánt eredmény elérése érdekében. A síneket és a támasztékokat akár a tető külső szélei mentén vagy középen is elhelyezhetik, a jármű kialakításától függően.

A Hyundai elképzelése szerint ez az újítás különösen hasznos lehet a lakóautókban és SUV-kban, ahol a praktikussági tényező jelentősége felülír más kritériumokat. Természetesen ennek a megoldásnak is vannak korlátai, melyek közül a legfőbb a magasság kérdése. Alacsonyabb parkolókban vagy garázsokban ugyanis problémát okozhat a tetőre csúsztatható csomagtérajtó, míg a hagyományos csuklós megoldásokat rendszerint alacsonyabb magasságban is meg lehet állítani.