2022. február 16. | 12:56

Az elektromos járművek elkészítéséhez sokkal több félvezető szükséges, mint egy belső égésű motoros autóhoz.

globális chiphiány számtalan problémát eredményezett az autóipar számára. Mivel jelenleg nem áll rendelkezésre elegendő mennyiség a kulcsfontosságú félvezetőből, a legtöbb autógyártó kénytelen volt korlátozni a tevékenységét. Más cégek igyekeznek alkalmazkodni a helyzethez, és úgy készítik el autóikat, hogy bizonyos funkciók nem érhetők el.

Egyes vállalatok jobban kezelték a hiányt, mint mások. A Hyundai jó példa erre, a dél-koreai cégnek eddig viszonylag zökkenőmentesen sikerült vennie az akadályokat, miközben a versenytársak köszködnek. A koreai elektronikai ipari médium, a The Elec értesülései szerint bár a Hyundai a nehézségek ellenére nagyszerűen helytáll, továbbra is a chiphiány megoldását keresi. Úgy tűnik, a vállalat azt fontolgatja, hogy háztartási gépek IC-vezérlőit szereli be járműveibe az autóipari chipek helyett.

Az autóipari konszern állítólag már el is kezdte a teszteket, hogy megállapítsa, az általános használatú vezérlők helyettesíthetik-e a jelenleg használt autóipari változatokat, mivel a háztartási készülékek chipjei szélesebb körben elérhetők.

mikrochipek egy nyomtatott áramkörön

A járműspecifikus chipek gyakran szélsőségesebb hőmérsékleteknek és nagyobb erőhatásoknak vannak kitéve, ezért magasabb biztonsági és tartóssági szabványoknak kell megfelelniük, mint a hagyományos elektronikában és készülékekben használt társaiknak. A hírek szerint a Hyundai az átlagos chipeket a kiegészítő funkciókhoz használná, nem pedig a fontosabb rendszerek működtetéséhez. A The Elec ezért azt valószínűsíti, hogy elméletben működőképes lehet ez a csere.

Például az első és hátsó lámpák vezérlésére használt félvezetőknek nem kell megfelelnie a szigorúbb előírásoknak, mivel ezek nem befolyásolják a jármű alapvető vezetési funkcióit.

Jose Munoz, a Hyundai operatív igazgatója korábban kifejtette, a cég komolyan fontolgatja, hogy a hasonló helyzetek elkerülése érdekében saját kezébe veszi a microchipek gyártását. Ez azonban idén biztosan nem fog megvalósulni, mivel komoly befektetésre és időre van szükség, hogy megteremtsék a chipgyártás lehetőségét. 

Hyundai Ioniq5
Fotó: Hyundai

A félvezetők alternatív forrásból történő beszerzésére irányuló kezdeményezés valószínűleg annak köszönhető, hogy a Hyundai egyre komolyabb figyelmet szeretne szentelni az elektromos járművekre. Mivel a villanyautók jóval több chipet igényelnek, mint a belső égésű motoros modellek, így a kulcsfontosságú alkatrész stabil ellátása lehetővé tenné a vállalat számára, hogy folyamatosan ellátást biztosítson elektromos járművekből a vásárlók számára.