2019. augusztus 14. | 13:49

Azt gondolnád, hogy egy hidrogénüzemű high-tech, félig önvezető autó visszapillantója a legkevésbé érdekes.

A megoldás eléggé egyedülálló, hasonló sok autón működik már, azonban a NEXO rendszere több szempontból is fejlettebb, ez a modell egyik kiemelkedő tulajdonsága. Ha az Egyesült Királyságban hétnél több töltőállomáson lehet majd megtankolni akkor ez a funkció jelentősen növelheti a biztonságot.

A BVM jelenleg a NEXO alapmodelljében elérhető, ez segíti a parkolást és az esetleges balesetek elkerülését. Ezen kívül sok más dologra is használható. A két kamera képe a vezető előtti nagyméretű letisztult kijelzőn jelenik meg.

A normál blindspot rendszer érzékelőket és kamerákat használ, hogy érzékelje az autókat hátul vagy a szomszédos sávban. A biztonság érdekében fényjelzést ad függetlenül attól, hogy előznek vagy sávot váltanak körülötte. Ez általában sárga villogó fényként jelenik meg a tükrön.

Ennél a BVM sokkal fejlettebb, hiszen nem villogó fénnyel jelzi, ha valami van a holttérben, hanem a kiválasztott oldal kameraképét megjeleníti a nagy méretben a sofőr előtt lévő kijelzőn. Ezeket a tükör alatt elhelyezett kamerákat egyébként a NEXO a 360º-os rendszerhez is használja.

Nem szabad összekeverni ezt a rendszert a virtuális visszapillantókkal, amelyekkel az Audi e-Tron Quattro is rendelkezik. Ott ugyanis a kabin két oldalán és folytonosan látható a kamerák képe, míg a Hyundai rendelkezik normál tükrökkel és akkor mutatja a holtteret, ha szeretnéd. Gyakorlatban használható, bár nem mindig tűélesen, de késedelem mentesen kapod az információt.

A hidrogén feltöltési lehetőségek szűkössége miatt kevés ember fogja megtapasztalni a BVM-et a Nexóban. De olyan jól működik, hogy mindenképpen értelme lenne más Hyundai modellekbe is telepíteni, ehhez viszont nagyobb kijelzőket is kell kapniuk.

Az autós világ további híreiért nézd meg az Alapjárat megújult hírműsorát: