A márka egyik legsikeresebb modellje lett a Fiat 126, Lengyelországban pedig csak nem az ezredfordulóig gyártásban volt. A modellből nem kevesebb, mint 4,6 millió darabot gyártottak és főleg a lengyel autópiacon hatalmas slágernek számított. Olaszországban nem volt akkora sikere, mint a korábban gyártott Fiat 500-as modellnek, így ott körülbelül 1,3 milliót értékesítettek belőle.

Alapjának egyébként pont a Fiat 500-as számított, hiszen mindkettőt farmotorosra és hátsókerék-meghajtásúra tervezték. Eredetileg teljesen ugyanaz volt az olasz és a lengyel gyártmány, később azonban elkezdődtek a módosítások, de amiben már az elején különbözött, hogy valamivel nagyobb volt a hasmagassága, és más volt a hátsó hűtőrács is. Az akkori keleti blokk legnépszerűbb autóját több tagállamba is importálták, többek között Magyarországra is, ahol szintén nagyon kelendő volt.

A 2000-es évek után gyakorlatilag évről évre egyre kevesebb lett belőle, mára pedig egészen kivételes alkalom látni a magyar utakon. Most viszont egy nemzetközi dizájnstúdió megcsinálta úgy, mintha napjainkban mutatnék be, mint a legendás széria visszatérő modern változatát. A Fiat 126 Vision koncepció minden külső részletében olyan, mint a régi, csak épp egy tisztán elektromos jármű lett. LED-es fényszórókat és modern, lekerekített formatervet kapott.

Sokak szívét megdobogtatná ez a modell akkor, ha napjainkban tényleg kigurulna a Fiat gyárból ez a 126-os Vision modell. Mindenesetre kíváncsi lennék arra, hogy mennyire lenne nagy kereslet a modell iránt. 

Ha érdekelnek a klasszikus modellek és a szociautók, nézd meg ezt a bemutatót, amelyben Lada és Trabant is szerepel többek közt. Amennyiben a videó nem indulna el, ezen a linken érheted el.