Ismét gyártósorra kerül a Lancer Evolution?

Közzétéve:
2019-06-30, 12:50

Izgalmas pletyka kapott szárnyra, miszerint a Mitsubishi újraélesztené a legendás raliautó sorozatot az EVO-t

A rali világában, ha japán gyártókat kell említeni két nagy vállalt neve ugrik be először az egyik a Subaru, a másik a Mitsubishi. Subaruéknál az Impreza, Mitsubishiéknél pedig a Lancer jut eszembe. Na persze egyikből sem az utcára szánt változatok. Utóbbi gyártónál a Lancer Evolution 10 generációt élt meg miután 1992-ben a porondra lépett. 2015-ben gurult le az utolsó darab a szalagról, és 2017-ig tartott a készlet. Azóta sajnos csak emlékként idézhette bárki a legendás 10 modelles sorozatot. Mindenkinek van kedvence, én a VIII-ast szerettem, sokan a IX-esbe szerelmesek, de ez már azt hiszem érzelmi döntés kérdése.

Mitsubishi Lancer Evolution XI tervrajz oldalról

Most azonban izgalmas hírek röppentek fel, hiszen, ha lehet hinni az Autocar pletykáinak, akkor valami igencsak készül a Mitsubishi házatáján az Evolution modellcsaládban. Az előzetes spekulációk szerint a motortérbe a Renault Mégane Trophy RS 296 lóerős motorja kerülhet, de ha az ember még hozzáveszi, hogy a Renault-Nissan-Mitsubishi triónak van bizony egy elég hatékony 48V-os lágyhibrid rendszere, kézen fekvőbbnek tűnik, hogy a 2,0 literes, turbós 4 hengeres, a Subaru Impreza WRX Sti-ben található 341 lóerős erőforrást birtokolja majd a kocsi a fent említett kiegészítéssel.

A hajtást illetően természetesen a japánok szállítanák a tudást, és a Mitsubishi S-AWC elnevezésű összkerék-hajtását kapná meg az új EVO, ahogy arra is esély van, hogy a Mégane RS következő generációjába is belekerül. A platform közös lesz, a becses neve pedig CMF-C/D F4. Az EVO mindig is nagy tiszteletnek örvendett, de sosem fogyott belőle elég, hogy életben tartsa a japán gyártó. A Renault-Nissan kettőssel való összeolvadás után azonban megnyílnak a lehetőségek, hiszen nem kell önállóan fejleszteni sem a platformot, sem a hajtásláncot.

Mitsubishi Lancer Evolution X végső kiadás

Mostanság sok legendás gép utódja, vagy helyettesítője jelent meg a piacon, egyelőre nem támasztok nagy elvárásokat az érkező (vagy nem érkező) EVO-val szemben, hiszen ma már nem biztos, hogy ugyanabban a szellemiségben kel majd életre, mint ezelőtt oly sokáig. Majd, ha már látom a XI-es EVO-t is rali szalagon átszáguldani, hiszek majd a szememnek és a fülemnek! Neked mi a véleményed, szükséges egy újabb EVO? Lesz olyan nagy, mint az elődök?

Forrás:

További autós hírek

Durván megemelte árait az elektromos autók töltőpiacának egyik meghatározó szereplője. – írja a hvg.hu Az Ionity hálózata hatalmas teljesítménnyel képes…

A tanulóvezető ahogy azt kell megállt a gyalogátkelő előtt és átengedte a gyalogosokat. Mögötte a türelmetlen Renault sofőrje, akinek a…

Tapsony külterületén egy 65 éves férfi vesztette életét. A jelenleg rendelkezésre álló adatok alapján 2020. január 20-án reggel Tapsony külterületén,…

Olyan iramot diktált a busz, hogy az nem mindennapos. Közel 140-nel száguldott az M0-áson, Annahegynél ez a buszos. Lencsevégre kapták.…

A nagy érdeklődésre való tekintettel megjelent a rendőrség legújabb videója, ahol szabálytalan, tahó sofőrökre vadásznak leginkább jelöletlen autókkal. Az akció…

Kapcsolódó írások

Nissan Leaf Nismo RC a pályán, szemből fotózva
2018. december 04.
November utolsó napján Tokióban mutatta be a Nissan a Leaf Nismo RC második szériáját.
A Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség logója
2019. március 27.
Letaszíthatják a Volkswagent a trónról, ha a Renault-Nissan egyesülést követően a Fiat-Chrysler (FCA) csoporttal sikerül egyesülnie a francia autógyártónak
Nissan Silvia CSP311
2019. szeptember 01.
A Silvia vérvonala egészen 1964-ig nyúlik vissza, a korai generációkról azonban a legtöbben megfeledkeznek. A driftkirály egykoron még a raliban brillírozott!
2019. november 16.
Minden a Need For Speed-del kezdődött, később az álmok valóra váltak.