2019. június 30. | 14:50

Izgalmas pletyka kapott szárnyra, miszerint a Mitsubishi újraélesztené a legendás raliautó sorozatot az EVO-t

A rali világában, ha japán gyártókat kell említeni két nagy vállalt neve ugrik be először az egyik a Subaru, a másik a Mitsubishi. Subaruéknál az Impreza, Mitsubishiéknél pedig a Lancer jut eszembe. Na persze egyikből sem az utcára szánt változatok. Utóbbi gyártónál a Lancer Evolution 10 generációt élt meg miután 1992-ben a porondra lépett. 2015-ben gurult le az utolsó darab a szalagról, és 2017-ig tartott a készlet. Azóta sajnos csak emlékként idézhette bárki a legendás 10 modelles sorozatot. Mindenkinek van kedvence, én a VIII-ast szerettem, sokan a IX-esbe szerelmesek, de ez már azt hiszem érzelmi döntés kérdése.

Most azonban izgalmas hírek röppentek fel, hiszen, ha lehet hinni az Autocar pletykáinak, akkor valami igencsak készül a Mitsubishi házatáján az Evolution modellcsaládban. Az előzetes spekulációk szerint a motortérbe a Renault Mégane Trophy RS 296 lóerős motorja kerülhet, de ha az ember még hozzáveszi, hogy a Renault-Nissan-Mitsubishi triónak van bizony egy elég hatékony 48V-os lágyhibrid rendszere, kézen fekvőbbnek tűnik, hogy a 2,0 literes, turbós 4 hengeres, a Subaru Impreza WRX Sti-ben található 341 lóerős erőforrást birtokolja majd a kocsi a fent említett kiegészítéssel.

A hajtást illetően természetesen a japánok szállítanák a tudást, és a Mitsubishi S-AWC elnevezésű összkerék-hajtását kapná meg az új EVO, ahogy arra is esély van, hogy a Mégane RS következő generációjába is belekerül. A platform közös lesz, a becses neve pedig CMF-C/D F4. Az EVO mindig is nagy tiszteletnek örvendett, de sosem fogyott belőle elég, hogy életben tartsa a japán gyártó. A Renault-Nissan kettőssel való összeolvadás után azonban megnyílnak a lehetőségek, hiszen nem kell önállóan fejleszteni sem a platformot, sem a hajtásláncot.

Mostanság sok legendás gép utódja, vagy helyettesítője jelent meg a piacon, egyelőre nem támasztok nagy elvárásokat az érkező (vagy nem érkező) EVO-val szemben, hiszen ma már nem biztos, hogy ugyanabban a szellemiségben kel majd életre, mint ezelőtt oly sokáig. Majd, ha már látom a XI-es EVO-t is rali szalagon átszáguldani, hiszek majd a szememnek és a fülemnek! Neked mi a véleményed, szükséges egy újabb EVO? Lesz olyan nagy, mint az elődök?