Ismét gyártósorra kerül a Lancer Evolution?

Közzétéve:
2019-06-30, 12:50

Izgalmas pletyka kapott szárnyra, miszerint a Mitsubishi újraélesztené a legendás raliautó sorozatot az EVO-t

A rali világában, ha japán gyártókat kell említeni két nagy vállalt neve ugrik be először az egyik a Subaru, a másik a Mitsubishi. Subaruéknál az Impreza, Mitsubishiéknél pedig a Lancer jut eszembe. Na persze egyikből sem az utcára szánt változatok. Utóbbi gyártónál a Lancer Evolution 10 generációt élt meg miután 1992-ben a porondra lépett. 2015-ben gurult le az utolsó darab a szalagról, és 2017-ig tartott a készlet. Azóta sajnos csak emlékként idézhette bárki a legendás 10 modelles sorozatot. Mindenkinek van kedvence, én a VIII-ast szerettem, sokan a IX-esbe szerelmesek, de ez már azt hiszem érzelmi döntés kérdése.

Mitsubishi Lancer Evolution XI tervrajz oldalról

Most azonban izgalmas hírek röppentek fel, hiszen, ha lehet hinni az Autocar pletykáinak, akkor valami igencsak készül a Mitsubishi házatáján az Evolution modellcsaládban. Az előzetes spekulációk szerint a motortérbe a Renault Mégane Trophy RS 296 lóerős motorja kerülhet, de ha az ember még hozzáveszi, hogy a Renault-Nissan-Mitsubishi triónak van bizony egy elég hatékony 48V-os lágyhibrid rendszere, kézen fekvőbbnek tűnik, hogy a 2,0 literes, turbós 4 hengeres, a Subaru Impreza WRX Sti-ben található 341 lóerős erőforrást birtokolja majd a kocsi a fent említett kiegészítéssel.

A hajtást illetően természetesen a japánok szállítanák a tudást, és a Mitsubishi S-AWC elnevezésű összkerék-hajtását kapná meg az új EVO, ahogy arra is esély van, hogy a Mégane RS következő generációjába is belekerül. A platform közös lesz, a becses neve pedig CMF-C/D F4. Az EVO mindig is nagy tiszteletnek örvendett, de sosem fogyott belőle elég, hogy életben tartsa a japán gyártó. A Renault-Nissan kettőssel való összeolvadás után azonban megnyílnak a lehetőségek, hiszen nem kell önállóan fejleszteni sem a platformot, sem a hajtásláncot.

Mitsubishi Lancer Evolution X végső kiadás

Mostanság sok legendás gép utódja, vagy helyettesítője jelent meg a piacon, egyelőre nem támasztok nagy elvárásokat az érkező (vagy nem érkező) EVO-val szemben, hiszen ma már nem biztos, hogy ugyanabban a szellemiségben kel majd életre, mint ezelőtt oly sokáig. Majd, ha már látom a XI-es EVO-t is rali szalagon átszáguldani, hiszek majd a szememnek és a fülemnek! Neked mi a véleményed, szükséges egy újabb EVO? Lesz olyan nagy, mint az elődök?

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Mitsubishi Outlander
2020. május 09.
Cserébe a Mitsubishi állítólag felkínálja plug-in hibrid hajtásláncát a Nissan számára.
1991 Nissan (Micra) Figaro, Pale Aqua zöld kabrió fehér keménytetővel, elölnézet, oldalnézet, balról, alulról fotózva
2020. július 18.
Szereted a veteránokat, de nem tudod, melyik illene hozzád? Ma bemutatok Neked 5 olyan veteránt, amivel Te lehetsz a környék legtrendibb leányzója!

További hírek