Új színeket és egy szuperkönnyű kiadást is bemutattak.
Az MX-5 már több mint 30 éve bevált, így a japán mérnökök megtanulták, hogy nem kell túlzottan hozzányúlni az egyes modellfrissítések alatt, hiszen apróságoktól eltekintve az összes Miata úgy is jó, ahogy van. Ennek ellenére a 2022-es modellévre is kínálnak egy kevés újdonságot a vásárlóknak, a csinos terrakotta szín mellett a legizgalmasabb frissítés a KPC rendszerű felfüggesztés.
A KPC, azaz Kinetic Posture Control rendszerű futómű legnagyobb előnye, hogy szükség esetén a rendszer fékezi a belső kereket kanyarodás közben, ezzel is tovább javítva az úttartás nagysebességű fordulókban is.
A Miata mérnökei kínosan, már-már mániákusan figyelnek a súlyra, elérték, hogy az új futómű egy grammal se legyen nehezebb az eddig használtnál. A KPC rendszer valós időben „fejti meg”, hogy éppen milyen kanyarodási kondíciók jellemzik a mozgást, mindezt csupán abból, hogy milyen sebességgel forognak éppen a jobb és bal oldali hátsó kerekek.
A fékező hatás a környezeti tényezőknek megfelelően fokozatosan növekszik vagy csökken. Ám amikor lehúzzák a rolót a sofőr agyában egy pálya aszfaltcsíkján vagy a hegyen, nagy sebességnél is éppen olyan stabil és kontrollálható lesz az autó. Persze az előző verziók sem kezelhetetlenek, azért most egy kicsit még jobb lesz.
Október közepén Japánban egy privát rendezvényen bemutattak egy szuperkönnyű kiadást is a 990S-t, amely most már szintén hivatalossá vált. Ahogy azt a név is sugallja, pontosan 990 kilót nyom a pillekönnyű verzió. A súlycsökkentést a felnikkel kezdték, Az új 19 colos kovácsolt Rays szett 800 grammal könnyebb kerekenként.
Új Brembo fék is kerül az autó alá, elöl 4 dugattyús, kék színű nyergek, hátul ugyanez a felállás feketében. Finomítottak a a motoron, az elektromos kormányszervón, a rugókon és az egyébként a sima S-ből átemelt 6 fokozatú sebességváltón is. Végeredményképpen az új 990S 30 kg-mal nehezebb csupán, mint az első, 1989-ben bemutatott NA.
Ha megnéznéd, mit tud egy ND RF a facelift nélkül, nézd meg videónkat!