vasárnap - 2022. december 04.
6.5 °C
erős felhőzet
alapjarat.hu logo
95 627 Ft
100 695 Ft
D 692 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

Itt a 2022-es Mazda MX-5, szerencsére nem sok minden változott

2021. december 17. | 09:51

Új színeket és egy szuperkönnyű kiadást is bemutattak.

Az MX-5 már több mint 30 éve bevált, így a japán mérnökök megtanulták, hogy nem kell túlzottan hozzányúlni az egyes modellfrissítések alatt, hiszen apróságoktól eltekintve az összes Miata úgy is jó, ahogy van. Ennek ellenére a 2022-es modellévre is kínálnak egy kevés újdonságot a vásárlóknak, a csinos terrakotta szín mellett a legizgalmasabb frissítés a KPC rendszerű felfüggesztés.

A KPC, azaz Kinetic Posture Control rendszerű futómű legnagyobb előnye, hogy szükség esetén a rendszer fékezi a belső kereket kanyarodás közben, ezzel is tovább javítva az úttartás nagysebességű fordulókban is.

2022 Mazda MX-5 KPC rendszerének működése rajzon

A Miata mérnökei kínosan, már-már mániákusan figyelnek a súlyra, elérték, hogy az új futómű egy grammal se legyen nehezebb az eddig használtnál. A KPC rendszer valós időben „fejti meg”, hogy éppen milyen kanyarodási kondíciók jellemzik a mozgást, mindezt csupán abból, hogy milyen sebességgel forognak éppen a jobb és bal oldali hátsó kerekek.

A fékező hatás a környezeti tényezőknek megfelelően fokozatosan növekszik vagy csökken. Ám amikor lehúzzák a rolót a sofőr agyában egy pálya aszfaltcsíkján vagy a hegyen, nagy sebességnél is éppen olyan stabil és kontrollálható lesz az autó. Persze az előző verziók sem kezelhetetlenek, azért most egy kicsit még jobb lesz.

2022 Mazda MX-5 19 colos Rays felni

Október közepén Japánban egy privát rendezvényen bemutattak egy szuperkönnyű kiadást is a 990S-t, amely most már szintén hivatalossá vált. Ahogy azt a név is sugallja, pontosan 990 kilót nyom a pillekönnyű verzió. A súlycsökkentést a felnikkel kezdték, Az új 19 colos kovácsolt Rays szett 800 grammal könnyebb kerekenként.

2022 Mazda MX-5 NDRF az új terrakotta színben, utcai fotón

Új Brembo fék is kerül az autó alá, elöl 4 dugattyús, kék színű nyergek, hátul ugyanez a felállás feketében. Finomítottak a a motoron, az elektromos kormányszervón, a rugókon és az egyébként a sima S-ből átemelt 6 fokozatú sebességváltón is. Végeredményképpen az új 990S 30 kg-mal nehezebb csupán, mint az első, 1989-ben bemutatott NA.

Ha megnéznéd, mit tud egy ND RF a facelift nélkül, nézd meg videónkat!

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!