Az Aston Martin egyre kevésbé lelkesedik az ötletért, hogy kézi váltóval is szerelje a sportautóit, konkrétan annak nyugdíjazását tervezi. Gazdasági jellegű döntésről van szó, az elmúlt években ugyanis fokozatosan csökkent a hárompedálos kivitelű csúcsverdák vételi aránya, emiatt az autógyártók is nehezebben tudnak szilárd üzleti tervet építeni, ha a manuális sebességváltó is képben van.

Manuális sebességváltó

Vannak persze kivételek, a Porsche például nemrég azt állította, hogy az Egyesült Államokban az előző generációs 911 GT3 vásárlóinak 70 százaléka ragaszkodott a kézi váltóhoz. Az Aston Martin is tett erőfeszítéseket a kézi váltó megtartására különböző modellekben, de a cég főnökének nemrégiben tett nyilatkozata alapján a napjai meg vannak számlálva.

Az Aston Martin vezérigazgatója, Tobias Moers egy kerekasztal-beszélgetés során elárulta, hogy a V8 Vantage AMR elveszíti a kézi váltót a következő ráncfelvarrásakor. A Vanquish sem kap többé kuplungpedált, annak ellenére, hogy a középmotoros szupersportkocsiról szóló eredeti bejelentés azt ígérte, hogy manuális váltóval is kérhető lesz.

Aston Martin Vantage AMR

Aston Martin Vantage AMR

Néhány évvel ezelőtt a cég korábbi főnöke, Andy Palmer kijelentette, hogy az Aston Martin lesz „az utolsó autógyártó a világon, amely kézi váltóval ellátott sportautót kínál”. A jelek szerint ez nem így lesz.

Moers a beszélgetés során elmondta, hogy szerinte eljött az idő, amikor az embereknek „fel kell ismerniük, hogy a sportautók eléggé megváltoztak”. Az autógyártók egyre nagyobb teljesítményt kínálnak, ráadásul valamilyen szinten a sportautók esetében is elkerülhetetlen a villanyosítás, ezek miatt van realitás a kézi váltó nyugdíjazására.