A Re-Leaf többek közt képes olyan területekre is eljutni, ahova az a kialakult körülmények miatt (törmelék, hótorlasz, stb.) más módon nem lehetséges a behatolás. A jármű teljesen vízálló, 110- 230 V-os csatlakozókkal rendelkezik, így képes akár orvosi, kommunikációs vagy létfenntartó berendezéseket működtetni, valamint világítást biztosítani.

Egy katrasztrófa bekövetkezte esetén a energiaellátás helyreállítása jellemzően 1-2 napot vesz igénybe, erre az időszakra ezek az elektromos járművek lehetnének az alternatívák a mobil vészhelyzeti energia biztosítására.

A Nissan japánban 2011 óta használja is a LEAF-et vészhelyzeti energiaszolgáltatásra. A Nissan Energy Share jóvoltából az autó voltaképp egy mobil akkumulátorként működik, áramot szolgáltatva a katasztrófa miatt energiaellátás nélkül maradt otthonoknak, területeknek.

Hetelen Perry, a Nissan Elektromos Személygépkocsik és Infrastruktúra vezetője Európában arról nyilatkozott, hogyan lehetne az elektromos autózást mégjobban kiaknázni,  azontúl, hogy zéró károsanyag kibocsátás mellett autózunk. A RE-LEAF-hez hasonló találmányok előremutatóak lehetnek abban, hogy a tisztán elektromos hajtású autók akár életet is menthetnek, és méginkább korszerűsíthetik jövőnket.

Az elképzelés szerint több, akár több ezernyi EV-t összekapcsolva a Vehicle-to-Grid rendszerrel mint egy virtuális erőműként biztosítja az energiaellátást.

A Nissan Leaf e+ utolsó generációjában található 62 kWh-s akkumulátor teljes feltöltést követően egy átlagos háztartás hat napig tartó ellátására képes. A helyreállítást követően a járművek újratölthetők három töltési profil használatával.

Hogyan is néz ki a RE-LEAF koncepció?

Az autót egy tetőre szerelt LED fényhíd és sajátos színvilág különbözteti meg a többi autótól. Hogy extrém körülmények között is képes legyen közlekedni, ezért az autó hasmagasságát jelentősen megemelték és új, megerősített padlólemezt is kapott. Szélesebb nyomtáv, elődjéhez képest nagyobb, 17 colos kerekek és terepabroncsok is segítik az autót a hatékonyabb közlekedésben.

A nagy kapacitású akkumulátor képes akár 230 V-os feszültség leadására is, és három vízálló csatlakozó aljzattal rendelkezik. Az autó hátulja raktérré lett átalakítva, hogy adott esetben szükséges felszereléseket is szállíthasson, valamint egy ún. műveleti központ került kialakításra az autóban, mely a katasztrófa helyszínére érkezve használható.