A német Automobilwoche úgy értesült, hogy Herbert Diess, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója az évtized végére tűzte ki célul az autonóm járművek piaci bevezetését.

Volkswagen I.D. Vizzion

A VW-csoport nem csak az elektromos járművek, hanem az autonóm vezetési technológiák terén is vezető szerepet kíván betölteni. Ez nagy kihívás, a kutatási és fejlesztési szakasz önmagában is kemény dió a gyártóknak, arról már nem is beszélve, hogy a vásárlókban bizalmat kell ébreszteni az önvezető autók iránt. 

Volkswagen I.D. Vizzion

Szögezzük le, hogy jelen pillanatban meg lehet érteni a kétkedőket, az autonóm vezetési technológiák ugyan már nem járnak gyerekcipőben, de azt sem mondhatjuk rájuk, hogy teljesen kiforrtak, van még velük tennivaló bőven. Sok emberhez hasonlóan Diesst is a biztonság aggasztja leginkább. A Tesla nemrég vezette be a Full Self-Driving V9 platformját az ügyfelek számára, de nem mindenki van meggyőződve arról, hogy ez biztonságos. Egy másik kritikus terület az adatbiztonság.

„Európában az adatokat eredetileg az ügyfelek tulajdonolják, de más piacokon, például Kínában ez nem így van. Ott az adatokat közjónak tekintik, amelyek a közjó rendelkezésére állnak. Amerikában az adatokat túlnyomórészt gazdasági jószágnak tekintik, nem nyilvánosak, hanem a vállalatoknál, a Google-nél vagy az Apple-nél maradnak, hogy az ottani üzleti modellt szolgálják. Európában pedig nagyon nagy hangsúlyt fektetünk a felhasználó adatszuverenitására” – nyilatkozta a VW vezérigazgatója.

Volkswagen ID Buzz

Nem könnyű egy mindenre alkalmas önvezető szoftver biztonsági rendszerét kínálni, mert a különböző országok másképp tekintenek az adatokra, másképp is kezelik azokat. Nem várható, hogy a kormányok szemlélete 2030-ig gyökeresen megváltozik, ezért a VW-nek innovatív és kreatív megoldásokkal kell előállnia.

A gyártó egyébként már tervezi, hogy az új Porsche Taycanba és VW ID.4-be is beépíti az önvezetéshez szükséges hardveres és szoftveres rendszereket, a tesztek 2022-ben indulhatnak.