2019. december 18. | 14:09

Ugyan erősen álcázott, szinte biztos, hogy ez a teljesen elektromos Fiat 500 gyártás előtti prototípusa, amelyet Genfben mutatnak majd be.

A vadonatúj, teljesen elektromos Fiat 500 egyelőre erősen álcázott, gyártás előtti verzióját kapták csak lencsevégre, viszont a 2020-as Genfi Autószalonon már teljes pompájában csodálhatják meg a szerencsések. Valószínűleg a második félévben kerül forgalomba és simán harcba száll vetélytársaival a Honda e-vel és a MINI Electric-kel.

A jelenlegi generációs modell már több mint egy évtizede szerepel a Fiat kínálatában és több mint kétmillió darabot gyártottak 2005-ös bevezetése óta. A mai napig népszerű, de lépést kell tartani a trendekkel, így elektromos hajtást kap a stílusos városi cirkáló.

Az újítás elég radikális, ugyanis a belső égésű motort teljesen kiveszik a kínálatból és modell teljes egészében elektromos hajtást kap. A stílus szintén kisebb átalakításon megy át, hogy még több ember számára legyen potenciális opció. Ennek ellenére a kémfelvételeken látható modell szinte összes vonala olyan, mint a jelenlegi szériáé.

„A prémium az az irány, ahová tartunk az EV 500-zal, melyet megújítunk. Teljesen elektromos lesz, egy városi Tesla gyönyörű vonalakkal, amely nagyon olaszos lesz és az igazi dolce vita életérzést hordozza magában" - mondta az FCA marketing igazgatója, Oliver Francois.

Az idei Genfi Autószalonon mutatta be a Fiat a Centoventi koncepciót, amely a következő generációs Panda lenne, környezettudatos és megfizethető elektromos hajtással. Felszereltségtől függően hatótávja 95 és 480 km között alakul.

Francois nem árulta el, hogy a két autó ugyanarra az alapra épül-e, ám megerősítette, hogy a következő generációs 500 az FCA vadonatúj dedikált elektromos architektúráját fogja használni.

„Ez egy új platform, amelyet villanyautók számára terveztek. Radikálisan megváltoztatja a modellt, ugyanakkor még mindig egy 500-as marad, azonos méretű, ugyanolyan arányú, de egyszerűen nem ugyanaz az autó, mert ez a jövő 500-asa" - nyilatkozta Oliver Francois

Az FCA marketing főnöke arra is utalt, hogy a teljesen elektromos 500-as ára jelentősen meg fog emelkedni a kifutó modellhez képest. Az Abarth-verzió módosítása jelenleg nem része a tervnek, de potenciálisan megjelenhet az 500 EV mellett a későbbiekben. Francois azt is megerősítette, hogy az új 500 EV nem jelenti a végét az 500-as generációnak, amely az új elektromos modell megjelenése után is folytatódik, olcsóbb opciót kínálva a vevőknek.

A Fiat nemrégiben megerősítette, hogy a vadonatúj 500 EV a Torino melletti mirafiori gyárban készül majd, melynek fejlesztésére jelentős összeget költött már el az olasz gyártó, ez várhatóan megtérül, ha az éves 80 000 egységet le is tudják szállítani.

Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat hírműsorát!