2022. július 12. | 10:25

Egy 1987 óta tartó éra zárult le a BMW-nél.

Év elején a BMW az M760i Final V12 kiadással jelezte, hogy a V12-es motorok gyártása hamarosan befejeződik náluk. Az Egyesült Államoknak szánt különkiadásból mindössze 12 példány készült, darabját 200 000 dollárért (aktuális árfolyamon 81,5 millió forint) kínálták. Pár hónapra rá a G70-es, új 7-es BMW rúgta ránk az ajtót, az európai motorpalettán különböző hat- és nyolchengeres belső égésű motorok szerepeltek.

„2022 júniusától kezdve az N47-es V12-es motor többé nem kap helyet BMW-ben” - mondta az M-részleg főnöke, Frank van Meel egy holland rádióban.

Az a korszak zárult le tehát, amit 1987-ben, az 5,0 literes, 300 lóerős M70-es V12-vel kezdődött. A vég elkerülhetetlen volt, hiszen borzasztó költséget jelent az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normáknak megfeleltetni a motort, ráadásul a kis eladott darabszám sem segített az ügyön.

Azonban a BMW Group Rolls-Royce-okba készít még V12-es motorokat. Az N76 6,75 literes változata a Ghost, Phantom és Cullinan modellekben megtalálható, a Wraith és Dawn típusokat 6,6 literes motorral szerelik. Idő kérdése, és a brit luxusmárka is elengedi a V12-t, hiszen 2030-ra kizárólag tisztán elektromos  autókat szeretnének kínálni. A fő konkurens Mercedes még mindig gyárt V12-es motorokat, igaz, csak a Maybach részleg számára.

Nyitókép: BMW