2020. február 14. | 14:13

A McLaren Senna a régi űrsikló kifutópálya 1,6 km-es szakaszán 300 km/órára gyorsult álló helyzetből.

Sajnos nagyon sok embernek nem adatik meg az ami nekem igen, mégpedig, hogy élőben is láthat egy McLaren Sennát. Az ehhez hasonló videók azonban kicsit simogatják egy autófanatikus lelkét, főleg a hangorkán, ami jelzi, hogy ez az autó márpedig él.

A Johnny Bohmer Proving Grounds legújabb filmjében a Senna látható a Floridai űrsikló kifutópályáján. Ha ez ismerősnek tűnik, az nem véletlen, hiszen már járt ott az autó, csak akkor egy 3,7 km-es szakaszon vizsgálták a végsebességét. Ez most pedig egy 1 mérföldes, vagyis 1,6 km-es teszt.

A Senna gyorsan teljesíti ezt a távot, a rajtot viszonylag jól veszi köszönhetően a kipörgésgátlónak. A telemetria szerint 1,1 G-s erő hat a testre az indulást követően, ez nem rossz annak tükrében, hogy utcai gumik találhatók az autón és a terület nincs gyorsulási versenyre előkészítve.

A 789 lóerős, 4,0 literes ikerturbós V8-as egységgel szerelt csodának mindössze öt másodpercre van szüksége a 160 km/órás sebesség eléréséhez, további 5 szekundummal később meg már 241 km/órát mutat a kijelző. A gyorsulás intenzitása ugyan 257 km/óránál visszaesik, ennek ellenére a célvonalat 300 km/órával szeli át.

Ez semmiképpen sem lassú, de nem a leggyorsabb sprint, amelyet ez a kifutópálya látott.

Egy módosított Nissan GT-R tavaly augusztusban elérte a 346 km/órát, bár a motorháztető alatt egy 1100 lóerős blokk lapult. A  jelenlegi Ford GT ugyanennek a távnak a végén 292 km/órát ért el, ami majdnem olyan gyors mint a Senna, annak ellenére, hogy „csak” 647 lóerőt tud felmutatni. Házon belül, a 720S 346 km/órás végsebességet ért el a hosszabb pályán, míg a Senna legnagyobb sebessége 334 km/óra volt.

Természetesen nincs semmi baj a Sennával, a hatalmas szárnynak és aero csomagnak köszönhetően bitang gyorsulási eredményeket mutat fel. Az egész videóban talán a hanghatás a legjobb, ami ezt a csodás autót kíséri a pályán.