2024. január 12. | 11:48

Leleplezték a népszerű japán izomgolyó új kiadását, itt a friss GR Yaris!

Nagy sikere volt a legutóbbi Toyota GR Yarisnak is, nem győzték gyártani a japánok, olyan hamar elkapkodták a vásárlók. Egy nagyon közvetlen és sportos kis járgány lett, amely igazi élményautózást nyújt.

Annak viszont már négy éve, hogy megjelent a piacon, így elérkezett az új kiadás leleplezésének az ideje. A Tokiói Autószalont választotta ehhez a Toyota, ott mutatkozott be a kis izomgolyó friss változata.

A Gazoo Racing részleg által kezelésbe vett Yaris erősebb lett, 261 helyett most már 280 lóerőt tud a háromhengeres turbómotor, amelyhez 360 helyett 390 Nm csúcsnyomaték társul. A motoron is dolgoztak többek közt azért, hogy ne csak erősebb, de hosszabb életű is legyen.

Ehhez a Japán Ralibajnokságban és az Endurance bajnokságban gyűjtött tapasztalatokat használták fel. Ez többek közt erősített szelepeket, strapabíróbb gyűrűkkel szerelt könnyített dugattyúkat és friss szívócsőnyomás-érzékelőt jelent, de a befecskendezési nyomást is növelték.

Kínálnak majd hozzá egy „Circuit" (versenypálya) nevű specifikációt, amiben például egy extra hűtőegység is lesz, amely a magas igénybevételnél jól jön. Egy új fejlesztésű, nyolc sebességes automata váltót is kapott az összkerekes Yaris, amelyben szintén a Gazoo Racing részleg keze munkája van. Persze hatos manuális váltóval is kérhető lesz, és alapáras elöl-hátul a Torsen sperrdiffi.

Újragondolták a vezetési módokat, mostantól a Sport, Normal és Eco üzemmódok már abban is eltérnek, hogy hogyan működik a légkondi, milyen a műszeregység kinézete, milyen a kormányszervo rásegítése és mennyire fickós a gázreakció. A tiltás egyébként 7200-nál van.

A jármű szerkezete sokkal merevebb lett, több helyen használtak ponthegesztést és erősebb ragasztókat az eddigieknél. Ezáltal jobban vezethető az autó, amelyhez az is hozzájárul, hogy csiszoltak kicsit a futóművön, ami elöl még mindig MacPherson, hátul pedig egy kettős kereszlengőkaros megoldás. Komolyabb rögzítést kapott továbbá az első gátló a toronyba, valamint a rugókat is újrahangolták elöl-hátul.

A belteret rendesen átszabták, egy sofőrközpontú cockpitet hoztak létre, ahol a középkonzolt is kicsit befordították. Újak a sportülések is, a legfontosabb gombok pedig a sofőr keze ügyébe kerültek. A teljesen digitális műszeregység 12,3 colos, a központi érinőkijelző pedig a többi Toyotából lehet ismerős.

Toyota

Toyota