2019. szeptember 27. | 17:35

Az Agera RS 2017-es rekordjánál mintegy 2,0 másodperccel jobban teljesített a Regera.

A 2017-es év végén a Koenigsegg egyszerre több világrekordot is felállított, illetve megdöntött egy ügyfél Agera RS-ével, ezek közül az egyik egy 0-400 km/h-0 menet volt, amelyet a hipersportautó bámulatos, mindössze 33,29 másodperc alatt teljesített. Felfoghatatlanul nagy sebességgel bírt a Regera, ráadásul helyszínül egy hagyományos közút szolgált, Nevadában.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Nagyjából két év telt el az eset óta, a Koenigsegg pedig nem maradhatott tétlen, ismételten bizonyítani akartak! Nos, végezetül sikerült megdönteniük saját rekordjukat a vállalat saját fejlesztésű hibrid sportautójával, a Regerával.

Úgy tudni, az 5,0 literes V8-as motorral szerelt 1 500 lóerős hibrid járművet Sonny Persson tesztvezető pilóta hajtotta a Råda katonai repülőtéren, Lidköping városának közelében.

A pályán ugyan azt a 0-400 km/h-0-s távot sikerült 31,49 másodperc alatt teljesítenie. Ez alig két másodperccel jelent kevesebb időt, azaz jobb eredményt, mint amit a Agera RS-sel produkáltak. Minden esetre a vállalat dolgozói nyugodtak lehetnek, hiszen sikerült elérniük a kitűzött célt.

Christian von Koenigsegg, a márka alapítója és egyben vezetője a következőt nyilatkozta az új eredménnyel kapcsolatban:

„Ez egy jó alkalom volt arra, hogy prezentáljuk az egysebességes, direkt hajtású Regera valódi képességét. Ki szerettük volna használni a jármű lehetőséget, hogy álló helyzetből felgyorsuljon végsebességig és a fordulat addig pörögjön, amíg az elektronika le nem szabályozza”.

Csakúgy, mint az Agera RS, a Regera egy homológ sportautó a maga sajátos, luxusos környezetével. Christian elárulta, hogy mindössze egy bukócső és egy négypontos biztonsági öv került beszerelésre. Annak ellenére, hogy az időjárás előrejelzésben azt lehetett látni, kitűnő idő lesz a nagynapon, valamelyest sajnos nyirkos volt az aszfalt, így a pilótának külön figyelmet kellett fordítania az útviszonyokra, a kerekek tapadására.

A Regerának 22,87 másodpercre volt szüksége, hogy elérje a 400 km/h-s tempót, azontúl pedig további 8,62-re ahhoz, hogy lelassuljon nullára. A végeredmény korántsem rossz, a vállalat szerint kedvezőbb időjárási körülmények mellett ennél még jobb is lehetett volna!